۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۵
بسترسازی برای اجرای بسته حمایتی زنجیره صنعت فلزات گرانبها
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام مطرح کرد

بسترسازی برای اجرای بسته حمایتی زنجیره صنعت فلزات گرانبها

آقامحمدی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به وضعیت صنعت فلزات گرانبها و گوهر سنگ‌ها گفت: باید برای اجرای بسته حمایتی زنجیره صنعت فلزات گرانبها، بسترسازی شود.

به گزارش بازار، علی آقامحمدی، با تاکید بر اجرای این بسته که با همکاری ذینفعان تدوین شده، افزود: برنامه‌های اجرایی زنجیره فلزات گرانبها و گوهرسنگ‌ها باید به صورت منسجم و یکپارچه و از یک متولی مشخص در بخش خصوصی که در برگیرنده نظرات همه ذی نفعان این زنجیره صنعتی است، اعلام شود.

وی اضافه کرد: بخش خصوصی باید با تشکیل کارگروهی، مهمترین اولویت‌های این صنعت را شناسایی و در قالب برنامه مشخص که دورنمای توسعه این صنعت را هدفگذاری کرده، موضوعات کلیدی، چالش‌ها و مشکلات قانونی ارائه کند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: سندی راهبردی که برای توسعه این صنعت تدوین شده، باید قابلیت اجرایی توسط فعالان این صنعت را داشته باشد.

آقامحمدی افزود: باید با اتکاء به توانایی‌های موجود در صنعت، اهداف پیش بینی شده اجرایی و موانع موجود نیز شناسایی و رفع شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر طبقه بندی چالش‌ها و دغدغه‌های پیش روی این صنعت، تصریح کرد: متولیان این صنعت، باید در کنار هم و به صورت یکپارچه برای توسعه این صنعت تصمیم بگیرند.

آقامحمدی افزود: باید یک صدای مشخص از این صنعت به گوش برسد و همه متولیان در این صنعت، اعم از تولید کننده و صادرکننده در قالب یک طرح مشخص، موضوعات کلیدی نظیر افزایش ظرفیت تولید، صادرات و... را ارائه کنند.

بررسی سند توسعه‌ای ۴ زنجیره صنعتی با همکاری تشکل‌های تخصصی
معاون امور صنایع وزارت صمت نیز از تدوین بسته توسعه‌ای برای بهبود وضعیت تولید و تجارت در ۴ رشته صنعتی اولویت دار و همچنین ارائه بسته حمایتی زنجیره صنعت فلزات‌گرانب‌ها و گوهرسنگ‌ها با همکاری دستگاه‌های ذیربط و تشکل‌های ذیل این ۴ رشته فعالیت، خبر داد.

مهدی صادقی نیارکی افزود: پیشنهادات اجرایی و عملیاتی با هماهنگی بخش خصوصی و دستگاه‌های ذیربط در قالب بسته بهبود وضعیت تولید و تجارت در زنجیره صنعت فلزات‌گرانب‌ها و گوهرسنگ‌ها برای ارائه به ستاد اقتصادی دولت، تدوین خواهد شد.

وی با اشاره به برگزاری نشست‌های متعدد با تشکل‌ها و دستگاه‌های ذیربط و تدوین چشم انداز توسعه این صنعت گفت: با احصاء چالش‌ها و تدوین بسته‌ای برای رفع موانع پیش روی توسعه این صنعت، روند تولید و صادرات زنجیره ارزش این صنعت، تکمیل خواهد شد.

تدوین بسته توسعه‌ای بهبود تولید و تجارت، در ۴ رشته فعالیت اولویت دار
صادقی نیارکی در ادامه با اشاره به برگزاری نشست‌های هم اندیشی برای توسعه صنایع راهبردی اعلام کرد: برای ۴ رشته فعالیت اولویت دار شامل پوشاک، صنایع غذایی و آشامیدنی، لوازم خانگی، فلزات گرانبها و گوهر سنگ‌ها، بسته حمایتی برای توسعه و بهبود فضای کسب و کار ارائه خواهد شد.

کد خبر: ۶۴٬۱۴۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha