۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۶
کمیسیون همکاری عراق و ایران بعد از ۶ سال وقفه فعال می‌شود
وزیر نیرو:

کمیسیون همکاری عراق و ایران بعد از ۶ سال وقفه فعال می‌شود

اردکانیان، وزیر نیرو که در راس هیاتی بلندپایه امروز (سه شنبه) وارد عراق شد، از فعال شدن کمیسیون عالی مشترک همکاری اقتصادی و تجاری بین ایران و عراق در هفته‌های آینده در تهران بعد از شش سال وقفه، خبر داد.

به‌گزارش بازار به نقل از وزارت نیرو، رضا اردکانیان بعد از پایان رایزنی با وزیر تجارت عراق در جمع خبرنگاران ایرانی گفت: تهران در هفته های آینده میزبان اجلاس کمیسیون عالی مشترک همکاری اقتصادی و تجاری ایران و عراق بعد از شش ساله وقفه است. وی اضافه کرد که هیاتی تخصصی از دولت عراق در این اجلاس شرکت می کند و در مقابل دولت و بخش خصوصی ایران رایزنی های سازنده ای برای توسعه هرچه بیشتر مناسبات دو جانبه با طرف عراقی برگزار خواهند کرد.

وزیر تجارت عراق نیز در گفت وگو با خبرنگاران با ابراز خرسندی از سفر هیات ایرانی تاکید کرد که اجلاس کمیسیون عالی مشترک همکاری ایران و عراق در دو هفته آینده در تهران برگزار می شود.

«علاء احمد الجبوری» هدف از سفر وزیر نیرو و هیات همراه را بسترسازی برای برگزاری هرچه موفق تر اجلاس آتی این کمیسیون عنوان کرد که با حضور هیاتی عالی رتبه از دولت عراق همراه خواهد بود.
در سفر وزیر نیرو به بغداد، هیات هایی از وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی، نفت، بانک مرکزی و امور خارجه اردکانیان را همراهی می کنند.

وزیر نیرو در ادامه گفت که حضور این هیات در سفر فعلی به بغداد با هدف رایزنی با مقامات عراقی به منظور توسعه روابط در زمینه های مختلف است.

وزیر نیرو جمهوری اسلامی ایران در این سفر با همتای عراقی خود (وزیر برق عراق) و تعداد دیگری از مقامات بلندپایه عراقی دیدار می کند.

اردکانیان در دیدارهای خود با مقامات بلندپایه عراقی درباره روابط دوجانبه و کمیسیون مشترک دو کشور بحث و تبادل نظر کرد.

وی همچنین درباره همکاری های ایران و عراق در زمینه های برق و انرژی تبادل نظر و درباره بدهی های عراق به ایران بحث و گفت وگو کرد.

کد خبر: ۶۴٬۱۴۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha