۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۴
نرخ بیکاری جوانان اصفهانی ۲۵ درصد است/ سهم ناچیز مراکز کاریابی در اشتغال
مدیر کارآفرینی اداره کل تعاون اصفهان:

نرخ بیکاری جوانان اصفهانی ۲۵ درصد است/ سهم ناچیز مراکز کاریابی در اشتغال

اصفهان- مدیر اشتغال و کارآفرینی اداره کل تعاون اصفهان گفت: نرخ بیکاری عمومی اصفهان بالای ۱۱ درصد و نرخ بیکاری جوانان یا فارغ التحصیلان بالای ۲۵ درصد است و عدم تناسب مهارتی افراد بر اساس نیازهای بازار در این امر نقش دارد.

حسین باقری در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهار داشت: به دلایل مختلف از جمله سیاست هایی مانند تحریم ها و محدود شدن تبادل ارز و منابع مالی، فعالیت مراکز کاریابی بین المللی هم محدود شده است.

وی افزود: اصل رقابت با این شرایط از بین می رود و در مقابل سهم ناچیزی از اشتغال باقی می ماند که در این ارتباط مراکز کاریابی باید با ایجاد فرصت های شغلی این محدودیت ها را پشت سر بگذارند.

مدیر اشتغال و کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان ادامه داد: کاریابی‌های بین المللی می‌توانند موفق باشند که در کشورهای هدف، بتوانند کارسازی کنند اما این مراکز بدون  ارتباطات بیرونی به موفقیت نمی رسد.

نقش مراکز کاریابی در تعادل میان عرضه و تقاضا نیروی کار
وی با اشاره به اینکه مراکز کاریابی نقش واسط را دارند و بین عرضه و تقاضا نیروی کار تعادل برقرار می کنند، اظهار داشت: وقتی به آمار و ارقام نگاه می کنیم متوجه می شویم که مراکز کاریابی اصفهان نقشی در رشد و ارتقای اشتغال نداشته و به همین خاطر باید نقش تخصصی تری به خود بگیرند.

باقری نرخ بیکاری عمومی اصفهان را بالای ۱۱ درصد و نرخ بیکاری جوانان و یا فارغ التحصیلان را بالای ۲۵ درصد دانست و گفت: عدم تناسب عرضه و تقاضا از یک طرف و عدم تناسب مهارتی افراد بر اساس نیازهای بازار کار از سویی دیگر باعث شده که با این ارقام روبرو باشیم.

وی ادامه داد: برای رسیدن به نتیجه مناسب باید کاریابی ها نقش تخصصی تری به خود بگیرند و وقت خود را تنها صرف ثبت نام کارجو و اخذ فرصت های شغلی فعالیت نکنند.

کاریابی ها تمرکز خود را روی مشاوره شغلی مراجعان بگذارند
مدیر اشتغال و کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان با اعلام اینکه کاریابی ها باید تمرکز خود را روی مشاوره های شغلی افراد مراجعه کننده بگذارند، تصریح کرد: این مراکز باید نقش مشاور شغلی را هم به خود بگیرند و افراد را از لحاظ تیپ شخصیتی، تیپ مهارتی و استعدادهایی که دارند بررسی کنند.

وی با اظهار تاسف از اینکه بخش آموزشی ما در سطح آموزش عالی و مهارت مطابق با نیازهای بازار کار نیست، اظهار داشت: مهارت هایی که در آموزش فنی هست به شکل روتین بوده و بخشی از نیازهای بازار کار را برآورده نمی کند.

باقری ادامه داد: برآورده کردن بخشی از نیازهای مهارتی بازار کار، هزینه بر است و دولت به تنهایی نمی تواند روی آن سرمایه گذاری کند و از سویی دیگر آموزش های مهارتی و آموزش عالی صرف هم جوابگوی نیاز بازار نیست.

کد خبر: ۶۴٬۱۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha