۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۳
هیچکدام از نیروگاه های تهران از مازوت استفاده نمی کنند
سخنگوی صنعت برق کشور:

هیچکدام از نیروگاه های تهران از مازوت استفاده نمی کنند

رجبی مشهدی، سخنگوی صنعت برق کشور با اشاره به مصرف بی رویه برق و گاز در کشور گفت: در نیروگاه ها از گازوئیل به عنوان سوخت دوم استفاده می کنیم و مصرف مازوت فقط در شرایط اضطرار انجام می شود.

به گزارش بازار، استفاده از مازوت و گازوئیل به عنوان سوخت نیروگاه ها برای تولید برق موضوعی است که بیش از پیش در رسانه های مکتوب و دیداری و همچنین فضای مجازی درباره آن بحث می شود. در همین راستا سخنگوی صنعت برق کشور در گفتگو با برنامه پارک شهر ۹ دی، مصرف بی رویه انرژی در سطح کشور و روش های کاهش آن را تشریح کرد.

مصطفی رجبی مشهدی با اشاره به افزایش بی سابقه مصرف گاز در بخش خانگی و تجاری اظهار داشت: مصرف گاز در سال جاری رکورد سال پیش را شکسته است و این امر منجر شده تا محدودیت هایی در تامین سوخت نیروگاه ها ایجاد شود و تا این شرایط ادامه دارد مجبوریم از سوخت دوم استفاده کنیم. در حال حاضر برای تامین سوخت نیروگاه ها از گازوئیل استفاده می شود مگر در شرایط اضطرار که مجبور خواهیم شد از مازوت هم استفاده کنیم.

سخنگوی صنعت برق کشور با تاکید بر اینکه هیچ کدام از نیروگاه های اطراف تهران از مازوت استفاده نمی کنند اظهار داشت: نیروگاه های تهران بیشتر در دماوند و البرز و در اطراف این شهر قرار دارند. شرایط ما برای تامین برق بسیار دشوارشده و ما مجبوریم چراغ برق های برخی معابر، پارک ها و بزرگراه هایی که عابر پیاده در آن رفت و آمد ندارد را خاموش کنیم. به جهت آسیب نرساندن به هموطنان حداقل روشنایی در خیابان ها و بزرگراه ها باید وجود داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه با کاهش دمای یک درجه سانتیگراد در منازل و محل کار می توان ۶ درصد در مصرف گاز خانگی صرفه جویی کرد گفت: از مردم درخواست می کنیم کمی مصرف گاز و برق خود را کاهش دهند. لامپ های اضافی را خاموش کنند و لباس های گرم بپوشند تا مصرف گاز و برق ۱۰ درصد کاهش پیداکند و ان شاء الله قطعی گاز و برق نداشته باشیم.

رجبی مشهدی در ادامه خاطرنشان کرد: در جلسات عالی که برگزار شده راهکارهای مختلفی در جهت کاهش مصرف انرژی ارائه شده است و در نهایت تصمیم بر این گرفته شد تا چراغ برق معابر و بزرگراه ها به صورت یک در میان خاموش شود. این شرایط پایدار نخواهد بود و با بازگشت به حالت عادی در مصرف گاز و برق به حالت اولیه بازمی گردیم.

سخنگوی صنعت برق کشور در پاسخ به اظهارات امیرحسین راسخ مبنی بر کاهش صادرات گاز در راستای تامین مصرف داخلی اظهار داشت: تامین مصرف داخلی از اولویت های مسئولان است و تمام ظرفیت برای مصرف داخل استفاده شده است. بیش از ۸۰ درصد گاز کشور در بخش خانگی و تجاری مصرف می شود و صنایع بزرگ هم در سال جاری ۱۵ درصد افزایش مصرف برق داشته اند و قطعا بخشی هم بر مصرف گاز آنها افزوده شده است. اگر در تمام کشور بانک ها، ادارات و منازل و واحدهای تجاری مصرف خود را کاهش دهند می توان از قطع برق و گاز جلوگیری کرد. این نظارت ها در تمامی ادارات هم انجام خواهد شد و از مردم هم می خواهیم تا ۱۰ درصد کاهش مصرف داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه مشترکان کم مصرف از تخصیص ۱۰۰ درصدی برخوردارهستند گفت: روی سخن ما با مشترکانی است که به صورت بی حد و مرز از برق و گاز استفاده می کنند و پرداخت مبلغ این انرژی هم برایشان آسان است.

رجبی مشهدی درباره سرمایه گذاری برای زمان های محدود گفت: مصرف برق در تابستان فقط با مدیریت بار مصرف امکانپذیر است و نمی توانیم از سرمایه های کشور برای مدت محدود استفاده کنیم. بهینه سازی مصرف انرژی هم برای کاهش آلاینده ها و حفظ ذخایر کشور برای نسل های آینده الزامی است. برای بهینه سازی مصرف انرژی تصمیمات خوبی گرفته شده که باید به تدریج اجرا شود و البته بخشی از آن بر دوش مردم است.

سخنگوی صنعت برق کشور در پایان این گفتگوی رادیویی خاطرنشان کرد: بیش از ۹۰ نیروگاه در کشور داریم که ۲۰ درصد آن به استان تهران تعلق دارد. در این نیروگاه ها از گاز و گازوئیل برای تامین سوخت استفاده می شود.

کد خبر: ۶۴٬۰۹۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha