۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۹
تکمیل زنجیره تولید گردو در استان همدان پیگیری می‌شود
معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی همدان:

تکمیل زنجیره تولید گردو در استان همدان پیگیری می‌شود

همدان - پرورش، معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان همدان گفت: گردو از مهمترین محصولات کشاورزی استان همدان محسوب می شود که زنجیره تولید آن در این استان ایجاد شده و تکمیل این زنجیره در حال پیگیری است.

شهرام پرورش در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به اینکه در سال زراعی ۱۳۹۹-۱۴۰۰ بارندگی‌ها با تاخیر آغاز شد، گفت: خوشبختانه با وجود دیر آغاز شدن بارندگی‌ها اما ۱۳۰ میلیمتر بارندگی به ثبت رسید که امیدواریم بتوانیم به برنامه‌های ابلاغی وزارت جهاد کشاورزی برسیم.

وی به تولید محصولات باغی اشاره کرد و با بیان اینکه استان همدان در تولید محصولات باغی جزو استان‌های خوب کشور است، ادامه داد: برآورد شده ۷۷۵ هزار تن انواع محصولات باغی در استان همدان تولید شود.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان همدان با اشاره به اینکه استان همدان در تولید انگور رتبه چهار کشور و در تولید گردو رتبه اول کشور را دارد، عنوان کرد: استان همدان در تولید برخی از محصولات کشاورزی مانند انگور، گردو، سیب زمینی، سیر و غیره دارای رتبه در کشور است و محصول گردو به عنوان یکی از مهمترین محصولات کشاورزی است که زنجیره آن در استان ایجاد شده و تکمیل این زنجیره در حال پیگیری است.

پرورش به تولید ۶۳ هزار تن گردو در استان همدان اشاره کرد و افزود: ۹۷ درصد رازیانه و ۷۰ درصد گشنیز کشور در استان همدان تولید می‌شود که ایجاد زنجیره تولید این دو محصول نیز پیگیری می‌شود. 

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان همدان اضافه کرد: امسال ۴۵ هزار تن کشمش در استان همدان تولید شد که بخشی صادر شده و بخشی در اختیار کارخانه‌ها قرار گرفت.

۵۳۲ هزار هکتار از اراضی زراعی استان همدان زیر کشت پاییزه گندم، جو و کلزا رفته است

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان همدان با اشاره به اینکه ۵۳۲ هزار هکتار از اراضی زراعی استان همدان زیر کشت پاییزه گندم، جو و کلزا رفته است، بیان کرد: تمام تلاش خود را به کار گرفته ایم تا مسائل و مشکلات کشاورزان در استان همدان کمتر باشد.

وی با اشاره به اینکه پاییز امسال ۴۶۲ هزار هکتار کشت گندم در استان همدان انجام شد که نشان دهنده عملکرد خوبی در این بخش است، افزود: همچنین ۱۲۹ هزار هکتار کشت جو و یک هزار و ۶۵۰ هکتار کشت کلزا در استان همدان انجام شده است.
پرورش با بیان اینکه سعی شده کشاورزان را تشویق کنیم تا از آخرین یافته‌های کشاورزی استفاده کنند، ادامه داد: امسال ۱۵۴ کشاورز کارت در استان همدان صادر شده است.

۱۲۴ هزار هکتار از راضی استان همدان زیر پوشش طرح «جهش تولید»
معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان همدان در ادامه به طرح «جهش تولید» اشاره کرد و با بیان اینکه ۱۲۴ هزار هکتار از راضی استان همدان زیر پوشش طرح «جهش تولید» رفته است، افزود: هدف این است که برای پایان سال زراعی حدود ۵۷ هزار تن افزایش تولید محقق شود.

وی با بیان اینکه مکانیزاسیون نیز در امنیت غذایی نقش مهمی دارد، بیان کرد: ۱۲۸ میلیارد تومان اعتبارات مکانیزاسیون در اختیار بهره‌برداران قرار گرفته و خوشبختانه ضریب مکانیزاسیون استان همدان بالا است.

پرورش در ادامه با بیان اینکه استان همدان در تولید گندم رتبه ششم کشور را دارد، ادامه داد: استان همدان در تولید سیب زمینی و سیر رتبه اول و در تولید جو رتبه چهارم کشور را دارد.

پرورش در ادامه گفتگو با بیان اینکه توسعه سطح زیر کشت گلخانه‌ها در برنامه است، ادامه داد: ۴۲۰ هکتار گلخانه در شرکت شهرک‌های گلخانه‌ای آماده واگذاری است.

وی به آمار تولیدات کشاورزی در استان همدان پرداخت و با بیان اینکه امسال ۷۱۰ هزار تن تولید گندم در استان همدان انجام شده است، افزود: همچنین ۴۲۵ هزار تن چغندر تحویل کارخانه‌ها شده است.

کد خبر: ۶۴٬۰۹۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha