۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۳
 رشد شرکت‌های دانش‌بنیان انگیزه‌ای برای دولت و مجلس شده است
عضو هیات رئیسه فراکسیون دانش‌بنیان مجلس:

رشد شرکت‌های دانش‌بنیان انگیزه‌ای برای دولت و مجلس شده است

شاکری، عضو هیات رئیسه فراکسیون دانش‌بنیان مجلس گفت: خوشبختانه رشد شرکت های دانش بنیان در پنج سال گذشته آنقدر رغبت ایجاد کرده که مجلس و دولت را وادار می کنند پا به این عرصه بگذارند.

به گزارش بازار، اقبال شاکری، عضو هیات رئیسه فراکسیون دانش بنیان اظهار کرد: هدف از طرح «جهش تولید و دانش بنیان» حمایت از کسب وکارهای خلاق، دانش بنیان و کارآفرین است که بتوانند بعضی از موانع را سر راه برداشته و از امکانات و منابع کشور و ردیف های بودجه ای زمینه ای فراهم شود تا کسب و کار خود را جهش دهند.

وی افزود: اگر ما به سمت حمایت از کسب و کارهای خلاق و نوپا نرویم در آینده ما با دشواری های سنگینی روبرو خواهیم شد. خوشبختانه رشد کسب و کارها و محصولات دانش بنیان در ۵ سال گذشته آنقدر شوق و رغبت ایجاد کرده که هم مجلس و هم دولت را وادار می کنند که پا به این عرصه بگذارند که در همین زمینه معاونت علمی ریاست جمهوری اقدامات خوبی را انجام داده است.

همچنین بهبود عباسی، کارشناس مسائل اقتصادی در رابطه با واکاوی آینده بازارها و تغییر مدل فروش و کسب وکارها وتاثیر آن بر تولید، اظهار کرد: اکنون در دنیای دیجیتال به سر می بریم که اگر به فکر دیجیتالی شدن نباشیم قطعا چالش هایی را برای ما ایجاد می کند.

وی با بیان اینکه اپیدمی کرونا برای ما یک تلنگر بود که باید به سمت دیجیتالی کردن کسب‌وکارها حرکت کنیم، گفت: زمانی که فروشگاه های زنجیره ای شکل گرفت بزرگترین چالش این بود که کسب وکارهای کوچک همچون سوپر مارکت ها دچار چالش شوند، اما چون مقوله مشتری مداری و قیمت را حفظ نکردند، مجدد مشتری به سمت کسب وکارهای کوچک روی آورده است که دلیل آن به خاطر رفتار صحیح، صداقت، قیمت گذاری منصفانه است.

عباسی بیان کرد: فرهنگ سازی، مهم‌ترین اصل مشتری مداری است و تا زمانی که مشتری وجود نداشته باشد به واقع کسب و کار رشدی نخواهد داشت. اکنون بازار رقابتی ما، بازار رقابت ناسالم بوده و ما در این بازار به عنوان فروشنده حس مشتری را درک نمی کنیم، بلکه به هر روشی که شده صرفا می خواهیم کالای خود را بفروشیم.

وی یادآور شد: در زمینه فروش آنلاین نیز مشکلاتی وجود دارد، به طور مثال زمانی که تعداد مشتری‌های ما زیاد می‌شود پشتیبانی لازم را نداریم و از سوی دیگر خدمات پس از فروش در بحث فروش آنلاین وجود ندارد که این موارد سبب عدم اعتماد مشتری می‌شود.

کد خبر: ۶۴٬۰۸۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha