۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۵
اخذ مالیات بر خانه‌های خالی، گامی موثر برای پایان دادن به سفته بازی
عضو کمیسیون عمران مجلس مطرح کرد

اخذ مالیات بر خانه‌های خالی، گامی موثر برای پایان دادن به سفته بازی

یوسفی، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی اخذ مالیات برخانه‌های خالی را مولفه اصلی برای پایان دادن به سفته بازی در بازار مسکن دانست و گفت: باید از افرادی که خانه‌ها را برای سفته بازی خالی نگه می‌دارند مالیاتی به اندازه ۲۰ درصد قیمت خانه اخذ کنیم.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، مجتبی یوسفی، به تاثیر افزایش ساخت و ساز، تولید مسکن و ایجاد تعادل میان عرضه و تقاضا بر کاهش قیمت خانه اشاره کرد و گفت: در حال حاضر سالانه به یک میلیون واحد نیاز داریم که معمولا ۳۰۰ هزار واحد آن را مردم و ۲۰۰ هزار واحد دیگر در روستاها ساخته می‌شود، از این رو سالانه با کمبود ۵۰۰ هزار مسکن مواجه هستیم از طرفی بر اساس سرشماری سال ۹۵، ۶/۵ میلیون مستاجر در کشور وجود دارد بر همین اساس جهت کنترل قیمت مسکن ضمن برقراری تعادل در عرضه و تقاضا باید بازار مسکن را از سفته‌بازی خارج کنیم که راه حل آن نیز در ساماندهی و نظارت بر بنگاه‌های معاملات املاک و سایت‌های غیر قانونی است.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه اخذ مالیات برخانه‌های خالی مولفه اصلی برای پایان دادن به سفته بازی در بازار مسکن است، افزود: از انبوه سازانی که مسکن را در اختیار مردم قرار می‌دهند حمایت می‌کنیم، اما باید از افرادی که خانه‌ها را برای سفته بازی خالی نگه می‌دارند مالیات اخذ کنیم.

وی ادامه داد: بر اساس سرشماری سال ۹۵، دو میلیون و ۵۰۰ هزار واحد خالی در کشور وجود دارد که ۵۰۰ هزار واحد آن در تهران است، البته این آمار به اصلاح هم نیاز دارد چرا که تعداد واحدهای خالی در شهرهای جدید بودن زیرساخت باید از آمار مذکور کسر شود. برخی در سایه خلاء نظارتی در بازار مسکن و با هدف سفته بازی خانه‌ها را خالی نگه می‌دارند اما با طرح اخذ مالیات از خانه های خالی می‌توانیم بازار مسکن را تا حدی کنترل کنیم.

نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:کلیات طرح دو فوریتی جهش تولید و تامین مسکن در صحن مجلس و جزئیات آن در کمیسیون عمران به تصویب رسیده و باید سریعتر به سرانجام برسد چرا که معتقدیم با عملیاتی شدن طرح، بازار مسکن کنترل و کاهش قیمت‌ها انجام می شود.

کد خبر: ۶۴٬۰۷۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha