۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۹
افزایش خرید لوازم الکترونیکی دست دوم در اصفهان| کافی‌نت‌ها متضرر شدند
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد

افزایش خرید لوازم الکترونیکی دست دوم در اصفهان| کافی‌نت‌ها متضرر شدند

اصفهان- کرباسچی، رئیس اتحادیه تولید کنندگان، فروشندگان و خدمات فناوری اطلاعات و ارتباطات رایانه‌ای گفت: خرید و فروش لوازم الکترونیکی دست دوم در اصفهان با شیوع کرونا افزایش یافت.

مجید کرباسچی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه بیش از یک هزار واحد صنفی تحت پوشش اتحادیه تولید کنندگان، فروشندگان و خدمات فناوری اطلاعات و ارتباطات رایانه‌ای فعالیت دارند، اظهار داشت: باید توجه داشت که این اتحادیه رسته‌های مختلفی را از جمله فروشندگان خرده فروش کامپیوتر، فعالان حوزه شبکه، خدمات کامپیوتری و برنامه نویسی و نرم افزارهای سفارشی، کافی نت ها، ماشین های اداری و ... در بر می‌گیرد.

وی با بیان اینکه در اتحادیه تولیدکنندگان، فروشندگان و خدمات فناوری اطلاعات و ارتباطات رایانه‌ای واحدهای صنفی غیرمجاز بسیار کم است، ابراز داشت: اما تعدادی از افراد که تولید وب و اپلیکیشن دارند به صورت فریلنسر فعالیت دارند که در جامعه جهانی فعالیت آنها بی قانون نیست اما در قانون ما اینگونه است که همه افراد حقیقی و حقوقی و حتی آنهایی که به صورت سیار فعالیت دارند باید مجوز فعالیت داشته باشند.

تداخل صنفی چالش فعالان حوزه کسب و کارالکترونیکی
رئیس اتحادیه تولیدکنندگان، فروشندگان و خدمات فناوری اطلاعات و ارتباطات رایانه‌ای در ادامه با بیان اینکه در این اتحادیه تداخل صنفی به عنوان نوعی از بی قانونی آزار دهنده است، ادامه داد: در این زمینه به شدت در حوزه دفاتر فنی و تایپ و تکثیر به دلیل توسعه استفاده از خدمات الکترونیکی دچار مشکل هستیم چرا که این اصناف وارد حیطه فعالیت کافی نت‌ها می‌شوند و مشکل آفرین شده‌اند.

وی گفت: این تداخل صنفی را به اتحادیه مربوطه اطلاع داده‌ایم و انتظار برخورد با این رفتار را داریم ضمن اینکه باید توجه داشت در بسیاری از صنوف این رفتار را داریم.

کرباسچی در ادامه با بیان اینکه کرونا چالش جدی برای اقتصاد جهانی است که در کشور نوسانات قیمت ارز شرایط فعلی را چندین برای سخت‌تر کرده است، ابراز داشت: واحدهای صنفی تحت پوشش ما و به ویژه بخش سخت افزاری به شدت وابسته به دلار هستند و در این بحران دچار مشکلات جدی شدند.

توسعه خرید و فروش آنلاین در بحران کرونا
وی در ادامه با اشاره به فرصت‌های ایجاد شده ناشی از شیوع کرونا و توسعه کسب و کارهای دیجیتال در کشور گفت: این شرایط باعث چرخشی در بازار و به ویژه در بخش خدماتی شد که به صورت ویژه می‌توان در این زمینه به توسعه خرید و فروش آنلاین اشاره کرد.

رئیس اتحادیه تولید کنندگان، فروشندگان و خدمات فناوری اطلاعات و ارتباطات رایانه‌ای تدریس مجازی در دانشگاه‌ها و مدارس را نیز فرصتی دیگر برای فعالان اتحادیه تولیدکنندگان، فروشندگان و خدمات فناوری اطلاعات و ارتباطات رایانه‌ای دانست و تصریح کرد: در این شرایط استفاده از وسایل الکترونیکی مانند لپ تاپ، کامپیوتر، تبلت و موبایل به شدت افزایش یافت و از این رو در بخش فروش شاهد افزایش خوبی بودیم.

وی با بیان اینکه البته باید توجه داشت که افزایش قیمت دلار و در نتیجه افزایش قیمت محصولات الکترونیکی در بازار و کاهش قدرت خرید شهروندان با توجه به مشخص نبودن آینده کاری شان منجر به افزایش روی آوردن به خرید لوازم دست دوم شد، ابراز داشت: این امر به شدت افزایش یافت ضمن اینکه در بخش تعمیرات و فروش قطعات نیز شاهد افزایش خوبی بودیم.

کرباسچی واحدهای صنفی فعال در پاساژها و همچنین کافی نت‌ها را از جمله رسته‌های متضرر در شیوع کرونا اعلام کرد و گفت: این پاساژها مطابق با دستور ستاد مقابله با کرونا مجاز به فعالیت نبودند و از این رو به دلیل بیمه، مالیات، حقوق کارکنان و ... با مشکلاتی رو به رو شدند.

وی تصریح کرد : از سوی دیگر طراحان وب و اپلیکیشن در اتحادیه تولیدکنندگان، فروشندگان و خدمات فناوری اطلاعات و ارتباطات خوشبختانه شرایط خوبی را تجربه کردند.

کد خبر: ۶۴٬۰۵۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha