۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۷
فعالیت ۱۶ واحد گلخانه ای در نقده/ تولید سالانه ۱۱۰۰ تن انواع محصولات گلخانه ای
در گفتگو با بازار؛

فعالیت ۱۶ واحد گلخانه ای در نقده/ تولید سالانه ۱۱۰۰ تن انواع محصولات گلخانه ای

ارومیه - ابراهیم زاده، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نقده گفت: تعداد ۱۶ واحد گلخانه ای در سطح این شهرستان به مساحت ۴۰ هزار متر مربع فعال است.

کریم ابراهیم زاده در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه از این تعداد ۱۵ واحد گلخانه ای در زمینه تولید محصولات سبزی وصیفی و یک واحد هم در زمینه تولید نشا فعالیت دارند، افزود: در سالجاری، توسعه کشت های گلخانه ای شهرستان نقده بالغ بر ۲.۴ هکتار عملیاتی شده است.

وی ادامه داد: عمده محصولات گلخانه ای که در شهرستان تولید می شود، شامل گوجه فرنگی، خیار، فلفل و... است که سالانه بالغ بر ۱۱۰۰ تن انواع مختلف محصولات گلخانه ای تولید و روانه بازار مصرف می شود.

ابراهیم زاده افزود: امسال برای اولین بار در سطح استان، نشا کلزا با همکاری یکی از گلخانه های شهرستان تولید و سپس به سطح مزرعه انتقال یافت که این امر در راستای توسعه کشت های نشایی در شهرستان انجام پذیرفت.

وی خاطر نشان کرد: توسعه گلخانه ها یکی از پیشران های توسعه بخش کشاورزی استان می باشد که علاوه بر افزایش تولید در واحد سطح، باعث صرفه جویی در مصرف آب و نهاده ها شده و با افزایش کمیت و کیفیت محصولات تولیدی نقش مهمی در صادرات و ارز آوری برای کشور دارد.

مدیر جهاد کشاورزی نقده همچنین اضافه کرد: توسعه گلخانه ها می تواند در اشتغال، خصوصا اشتغال فارغ التحصیلان بخش کشاورزی بسیار موثر باشد، بطوری که به ازای احداث هر هکتار گلخانه برای ۱۰ نفر اشتغال ایجاد می شود.

توسعه کشت های گلخانه ای در استان، با صرفه جویی در مصرف آب، می تواند در احیای دریاچه ارومیه هم نقش مهمی داشته باشد.

کد خبر: ۶۴٬۰۴۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha