۱۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۶
۵۸۶۸ هکتار از اراضی خراسان جنوبی زیر کشت گیاهان دارویی/ بازار فروش نداریم
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی:

۵۸۶۸ هکتار از اراضی خراسان جنوبی زیر کشت گیاهان دارویی/ بازار فروش نداریم

بیرجند- قوسی،رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: پنج هزار و ۸۶۸ هکتار از اراضی استان زیر کشت انواع گیاهان دارویی است.

غلامرضا قوسی در گفت و گو با خبرنگار بازار با اشاره به ظرفیت خراسان جنوبی در تولید گیاهان دارویی بیان کرد: در حال حاضر این استان دارای ۱۷ هزار هکتار زعفران و پنج هزار و ۸۶۸ هکتار گیاهان دارویی بوده که ظرفیت قابل توجهی است.

وی ادامه داد: همچنین خراسان جنوبی دارای ۲۶۰ هکتار گل محمدی بوده که از این میزان ۱۵۵.۵ هکتار بارور و ۱۰۵.۲ هکتار نهال است.

قوسی با اشاره به ارزش اقتصادی گیاهان دارویی بیان کرد: آنغوزه، سماق، چای ترش، آویشن، زیر سیاه و گل گاو زبان از جمله گیاهانی بوده که در خراسان جنوبی کشت می شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با اشاره به مشکلات پیش روی صعنت گیاهان دارویی در استان بیان کرد: عدم بازار فروش جامع از مهم ترین مشکلات پیش رو بوده که باعث عدم استقبال خرده مالکی در زراعت گیاهان دارویی هم شده است.

وی با بیان‌ اینکه کاشت گیاهان دارویی به علت مصرف کم آب همواره در خراسان‌جنوبی مورد توجه بوده است، بیان کرد: از طرف دیگر به علت سازگاری برخی گیاهان دارویی با شرایط اقلیمی استان ما کشت بسیاری از ارقام توجیه فنی و اقتصادی دارد.

قوسی اشاره به اینکه گیاهان دارویی جا برای کار زیاد دارد، تصریح کرد: ما باید در بحث کاشت، داشت، بسته بندی و فرآوری و محصولات هدف گذاری مناسب داشته باشیم.

کد خبر: ۶۴٬۰۴۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha