۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۳
انرژی تجدیدپذیر رقیب جدی به نام سوخت فسیلی ارزان دارد
مدیرکل دفتر طرح‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی ساتبا:

انرژی تجدیدپذیر رقیب جدی به نام سوخت فسیلی ارزان دارد

زیاری، مدیر دفتر طرح های تجدیدپذیر و بهره وری انرژی ساتبا گفت: مهمترین رقیب حوزه انرژی تجدیدپذیر در ایران سوخت ارزان فسیلی است.

به گزارش بازار، «محمد تقی زیاری» افزود: استفاده از سامانه های انرژی تجدیدپذیر در کشور حداقل قدمت ۲۰ ساله دارد ولی آنچنان که باید عمومی نشده و مهمترین دلیل آن هم پائین بودن نرخ انرژی در مملکت است.

وی اظهارداشت: پائین بودن هزینه های انرژی در سبد خانوار باعث می شود رغبت به سمت استفاده از انرژی های تجدیدپذیر یا بهره وری انرژی در کشور بسیار پائین باشد.

مدیر دفتر طرح های تجدیدپذیر و بهره وری انرژی ساتبا گفت: بحث خرید تضمینی انرژی های پاک جزء برنامه های اصلی وزارت نیرو طی چند سال گذشته در کشور بوده است.

وی افزود: دولت در این خصوص حمایت های خیلی خوبی انجام داده به نحوی که هم اکنون از سامانه های کوچک خورشیدی خرید تضمینی می کند.

زیاری ضمن اشاره به اینکه رغیب بسیار جدی به نام سوخت فسیلی ارزان در کشور وجود دارد، اظهارداشت: در هر صورت پائین بودن هزینه های سوخت بهره اقتصادی استفاده از این سامانه ها را قدری برای مصرف کننده پائین می آورد به همین دلیل دولت در این زمینه ها با دادن یارانه و سوبسید ورود پیدا کرده است.

وی ادامه داد: برای مثال دولت از یک سامانه کوچک خورشیدی انرژی را به قیمت کیلووات ساعت ۱۰۰۰ تومان خریداری و همان را به مردم بطور متوسط ۷۰ تا ۸۰ تومان می فروشد.

وی همچنین ضمن اشاره به ظرفیت بالای انرژی های تجدیدپذیر در کشور گفت: انرژی های پاک ضمن فراوانی و قابل اعتماد بودن نقش مهمی در رسیدن به اهداف توسعه پایدار اقتصادی و اقتصاد سبز ایفا می کنند.

مدیر دفتر طرح های تجدیدپذیر و بهره وری انرژی ساتبا افزود: دلیل اصلی تاکید بر استفاده از انرژی های تجدیدپذیر علاوه بر کمک به رفع معضلات زیست محیطی و جلوگیری از هدر رفتن سوخت های فسیلی حفاظت از منابع طبیعی برای نسل های آینده است.

کد خبر: ۶۳٬۹۸۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha