۱۰ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۸
پرفروش‌ترین کراس‌اوور نیسان!
قشقایی جدید زیبا و باوقار ظاهر می‌شود

پرفروش‌ترین کراس‌اوور نیسان!

شرکت خودروسازی نیسان از پیشرانه چهارسیلندر خطی دولیتری تنفس طبیعی موسوم به MR۲۰DE بهره گرفته‌اند که توانسته حداکثر قدرت را به ۱۴۲ اسب‌بخار و حداکثر گشتاور را به ۲۰۰ نیوتون‌متر برساند تا با کمک گیربکس CVT قدرت را به چرخ‌های جلو در نسخه Midnight انتقال دهد.

بازار؛ گروه خودرو: شرکت خودروسازی نیسان سال ۲۰۰۶ کراس‌اوور کامپکت خود را با نام قشقایی به جهان معرفی کرد. این کراس‌اوور کامپکت نیسان در نسل اول خود با ظاهری ساده و نچندان جذاب به بازار آمد که کیفیت ساخت و پیشرانه نسبتا پرتوان آن دو مزیتی بود که توانست جایگاهی را برای خود به دست آورد.

اما در نوامبر سال ۲۰۱۳ یعنی کمی بیش از هفت سال نسل دوم قشقایی معرفی شد. نسل دوم این کراس‌اوور کامپکت نیسان اسپرت‌تر و به نوعی جذاب‌تر از نسل اول بود که با خود فناوری‌های جدیدی را نیز یدک می‌کرد. نسل دوم به حدی موفق ظاهر شد که تاکنون طراحان نیسان تنها این بلندقامت جمع ‌و جور را فیس‌لیفت کرده‌اند.

نسخه‌ای مورد بررسی در این گزارش مدل ۲۰۲۰ بوده که اواخر سال گذشته با تغییراتی در بخش چراغ‌ها و سپر به بازار روانه شده است. قشقایی ۲۰۲۰ از ظاهری با خطوط تیز و حجم‌های ماهیچه‌ای مواجه است تا شخصیتی جذاب به این کراس‌اوور کامپکت بخشد.

در نمای عقب به خوبی زبان جدید طراحی نیسان نمود پیدا کرده است، چراکه فرم V شکل LED های درون چراغ‌های کشیده عقب و حجم پردازی خاص روی در عقب ظاهری زیبا و اسپرت را به نمایش می‌گذارد

چهره خودرو به لطف چراغ‌های کشیده و فرم LED نواری آشنای نیسان که در مدل ایکس‌تریل با آن مواجه بودیم، جلو پنجره فرم V-motion و سپر اسپرت و خطوط تیز روی کاپوت، تهاجمی به نظر می‌رسد. در نمای عقب به خوبی زبان جدید طراحی نیسان نمود پیدا کرده است، چراکه فرم V شکل LED های درون چراغ‌های کشیده عقب و حجم پردازی خاص روی در عقب ظاهری زیبا و اسپرت را به نمایش می‌گذارد.

پروفیل خودرو نیز با توجه به خطوط تیز منقطع روی بدنه و رینگ‌های ۱۸ اینچی جذابیت قشقایی را دوچندان می‌کند،   همچنین رینگ‌های ۱۹ آلیاژی مشکی رنگ نصب شده تا باتوجه به قاب آینه‌ها، جلو پنجره و اسپویلر مشکی پیانویی هارمونی خوبی ایجاد شود.

در زمان قرارگیری پشت فرمان قشقایی، نخستین پارامتری که خودنمایی می‌کند، سبک طراحی مشابه برادر بزرگترش یعنی ایکس‌تریل است. قرارگیری یک صفحه نمایشگر ۷ اینچی با قابلیت اتصال به اپل کارپلی و اندروید اتو و کلاستر دیجیتالی به منظور فضای مدرن و خلوت‌تر تعبیه شده اما تنظیمات سیستم تهویه مطبوع در پایین صفحه نمایشگر قرار گرفته که فضای نسبتا شلوغی را در کنسول میانی ایجاد کرده است.

نوع گرافیک کلاستر(مجموعه پشت آمپر) دریچه‌های عمودی در بالاترین نقطه داشبورد و دریچه‌های مستطیل شکل در طرفین، دسته دنده کروم با مشکی پیانویی و غربیلک فرمان جدید اسپرت همان سبک طراحی ایکس‌تریل را نمایان می‌کند

نوع گرافیک کلاستر(مجموعه پشت آمپر) دریچه‌های عمودی در بالاترین نقطه داشبورد و دریچه‌های مستطیل شکل در طرفین، دسته دنده کروم با مشکی پیانویی و غربیلک فرمان جدید اسپرت همان سبک طراحی ایکس‌تریل را نمایان می‌کند. باتوجه به اینکه سازه شاسی قشقایی از آلومینیوم و در فریم جلو و عقب پلاستیک بوده مجموع وزن را به ۱۳۹۲ کیلوگرم رسانده است.

مهندسان قوای محرکه شرکت خودروسازی نیسان، کماکان از همان پیشرانه چهارسیلندر خطی دولیتری تنفس طبیعی موسوم به MR۲۰DE بهره گرفته‌اند که با در نظر گرفتن سیستم زمان‌بندی متغیر سوپاپ‌های نیسان VVEL، مدیریت جرقه‌زنی هوشمند و تغییراتی در زاویه پاشش سوخت در مانیفولد ورودی توانسته حداکثر قدرت را به ۱۴۲ اسب‌بخار و حداکثر گشتاور را به ۲۰۰ نیوتون‌متر برساند تا با کمک گیربکس CVT قدرت را به چرخ‌های جلو در نسخه Midnight انتقال دهد.

همین ساختار منجربه شده تا مصرف سوخت ترکیبی مطابق گفته‌های شرکت خودروسازی نیسان ۶.۹ در هر ۱۰۰ کیلومتر باشد، این در حالی است که در تست‌ها به ۸.۴ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر رسیده است. از مهم‌ترین امکانات رفاهی و ایمنی قشقایی می‌توان به سیستم کمکی پارک، دوربین ۳۶۰ درجه‌ای، سیستم هشدار نقطه کور، سیستم حفظ خطوط، کروز کنترل تطبیقی و سیستم ترمز اضطراری کمکی اشاره کرد. نیسان قشقایی قیمتی برابر ۳۵ هزار دلار دارد.

کد خبر: ۶۳٬۹۷۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha