۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۸
زیرساخت‌های صنعتی در گیلان افزایش یابد
رئیس سازمان صمت گیلان:

زیرساخت‌های صنعتی در گیلان افزایش یابد

رشت- رئیس سازمان صمت گیلان، افزایش زیرساخت‌ها و توسعه عرصه‌های صنعتی را برای جذب سرمایه‌گذارهای جدید در استان لازم دانست.

به گزارش بازار به نقل از صمت گیلان، فرهاد دلق پوش، توسعه عرصه های صنعتی گیلان را بسیار ضروری دانست و گفت: برای جذب سرمایه گذارهای جدید؛ افزایش زیرساختها و فراهم نمودن امکانات مناسب و زون بندی دقیق استقرار صنایع به صورت یک راهبرد اساسی باید مورد توجه قرار گیرد.

وی تاکید کرد: برای ما رفاه حال واحدهای تولیدی که در شهرک‌های صنعتی استان قرار دارند، بسیار مهم است و اگر مشکلی باشد بایستی مسائل را به صورت راهبردی و عمقی، حل و فصل نماییم و در این رابطه آمادگی کمک و تعامل را داشته و داریم.

دلق پوش در بخشی از سخنان خود به احداث نمایشگاهی از محصولات واحدهای تولیدی در ورودی هر شهرک به عنوان یک پیشنهاد اثرگذار برای جذب سرمایه گذاری اشاره نمود و گفت: در واقع این پیشنهاد من برای این است که ویترینی از کلیه تولیدات آن شهرک در معرض دید علاقمندان و سرمایه گذاران قرار گیرد این کار هم باعث افزایش بازار کار واحدهای تولیدی خواهد شد و هم برای سرمایه گذاران جدید جذابیت بصری خواهد داشت.

وی همچنین عضویت شرکت شهرکهای صنعتی در کارگروه امور زیربنایی استان را ضروری دانست و گفت: رسالت شرکت شهرکهای صنعتی فراهم کردن زیرساخت‌ها برای بخش تولید و صنعت است لذا استفاده از سیاست و نظرات کارشناسی این بخش در توسعه امور زیربنایی استان لازم است.

رئیس سازمان صمت گیلان با استقبال از دیدگاه‌های مبتنی بر همکاری و همدلی خاطر نشان کرد: اساس این است که از ظرفیتهای دو نهاد راهبردی در حوزه صنعت گیلان برای اعتلای سرمایه گذاری و توسعه صنعتی و ایجاد اشتغال به نحو مطلوب استفاده نماییم .

فصل مشترک همه ما، توسعه تولید است
در ادامه این دیدار، فریبرز سعیدی‌کیا رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی گیلان، اظهار داشت: سازمان صمت گیلان برای ما مهم است است و به همین دلیل اولین جلسه رسمی شروع کار خود را با این سازمان برگزار ‌کردیم و معتقدیم که پس از وزارتخانه؛ اولین نهاد رسمی مرتبط با ما، سازمان صنعت استان است.

سعیدی کیا ضمن اعلام آمادگی برای تعاملی بیشتر، عنوان کرد: با توجه به اتصال خط راه آهن از گیلان به آذربایجان از طریق مرز آستارا؛ توسعه زیرساختی صنایع و تجار برای ما اولویت دارد.

وی از بررسی و آنالیز زمین های واگذار شده در شهرک های صنعتی سخن گفت و تاکید کرد: بررسی نحوه واگذاری و میزان فعالیت سرمایه گذاران اراضی صنعتی، در دستور کار و اولویت نخست ماست.

کد خبر: ۶۳٬۷۸۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha