۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۹
بازار سهام جهانی سبزپوش شد

بازار سهام جهانی سبزپوش شد

بازارهای بورس جهانی به دنبال خبر امضای لایحه حمایت ۲.۳ تریلیون دلاری کمک هزینه همه‌گیری کرونا توسط ترامپ صعودی شد.

به گزارش بازار، روز دوشنبه سهام در بازارهای جهانی افزایش یافت، در حالی که رئیس جمهور ایالات متحده دونالد ترامپ بسته کمک هزینه مربوط به همه گیری ۲.۳ تریلیون دلاری را که قبلاً امضا نکرده بود، امضا کرد.

آخرین معاملات آتی اس اند پی ایالات متحده  با ۰.۴ درصد افزایش معامله شد. این معاملات پس از توئیت رمزآمیز ترامپ: اخبار خوب درباره لایحه امداد کووید پیگیری می شوند، ضررهای خود را معکوس کرده و به جبران نگرانی در مورد تاخیر بیشتر در هزینه های محرک کمک کرد. بعداً مشخص شد که وی این لایحه را تایید کرده است.

نیک کی ژاپن ۰.۴ درصد رشد کرد. ام اس سی آی، گسترده ترین شاخص سهام های آسیا و اقیانوسیه در خارج از ژاپن ۰.۲ درصد افزایش یافت، اگرچه تجارت با کُندی پیش می رود و بسیاری از بازارها هنوز برای تعطیلات بسته هستند.

به گفته یک استراتژیست ارشد، برای بازارها نشانه مثبتی است که با توجه به اینکه احتمال تعطیلی جزئی دولت وجود دارد، دیگر هرج ومرج محرکی نداریم. اما از طرف دیگر، بازارها مدت طولانی است که در مورد این محرک صحبت کرده اند و من می توانم بگویم که در حال حاضر اکثر آن قیمت گذاری شده است.

ترامپ از امضای قانون بسته کمک هزینه همه گیری که کنگره تصویب کرده است، تقاضای بررسی محرک برای مبارزه با آمریکایی ها افزایش می یابد. پیش از این تهدید ترامپ مبنی بر امضا نکردن این بسته، برنامه اضطراری کمک به بیکاری را متوقف کرده بود و تهدید به تعطیلی جزئی دولت فدرال در نیمه شب دوشنبه شده بود.

بازده اوراق قرضه ایالات متحده در اولین معاملات خود پس از کریسمس افزایش یافت، بازده خزانه داری ۱۰ ساله ایالات متحده با ۰.۶ افزایش به ۰.۹۳۰ درصد رسید. همچنین استفاده از واکسن های COVID-۱۹ امیدهای عادی سازی اقتصادی سال آینده را بیشتر تقویت می کند، در حالی که اروپا روز یکشنبه اقدام به واکسیناسیون گسترده نموده است.

مورد نوع جدید ویروس که در جنوب شرقی انگلیس در حال شیوع است و در بسیاری از کشورهای دیگر، از جمله ژاپن، فرانسه و کانادا، در آخر هفته تایید شد. اما قیمت نفت با کاهش ۰.۸ درصدی معاملات آتی نفت خام ایالات متحده در ۴۷.۸۵ دلار در هر بشکه رسید.

کد خبر: ۶۳٬۷۵۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha