۱۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۵
توانمندی های ایران در تولید کیت تشخیص کرونا ثابت شد/ صحت واکسن خارجی به هیچ وجه مشخص نیست
نماینده مردم رشت در مجلس در گفت‌وگو با بازار:

توانمندی های ایران در تولید کیت تشخیص کرونا ثابت شد/ صحت واکسن خارجی به هیچ وجه مشخص نیست

محمدرضا احمدی نماینده مردم رشت در مجلس گفت: ما در داخل کشور ظرفیت ساخت واکسن مقابله با کرونا را داریم و از سوی دیگر صحت و سلامت واکسن های خارجی به هیچ وجه مشخص نیست.

به گزارش بهزار به نقل از واکسن آنلاین محمدرضا احمدی با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران توانایی ساخت واکسن داخلی برای مقابله با بیماری کرونا را دارد، گفت: جمهوری اسلامی ایران تاکنون نشان داده است که در بسیاری از موارد حرف اول را در دنیا می زند.

وی تاکید کرد: قطعاً نگاه ما باید به ظرفیت‌های داخلی و کارشناسان خودمان باشد و در صورتی که به آنان اعتماد کنیم، حتماً می توانیم در ساخت واکسن مقابله با کرونا موفق باشیم.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دانشمندان ما همواره ثابت کرده‌اند که در عرصه های مختلف اگر به آنان توجه و اعتماد شود، پاسخ این اعتماد را به خوبی خواهند داد و در ساخت واکسن مقابله با کرونا هم باید به نیروهای خودمان میدان دهیم نه اینکه نگاهمان به خارج از کشور باشد.

احمدی اظهار داشت: ما نباید برای مقابله با بیماری کرونا به کشورهای خارجی نگاه داشته باشیم تا آنان به ما واکسن دهند.

وی افزود: صحت و سلامت واکسن خارجی به هیچ وجه مشخص نیست و ممکن است دشمنان جمهوری اسلامی ایران موادی را در این واکسن ها بگذارند که برای سلامت مردم ما ضرر داشته باشد و بر این اساس بهتر است به جای اعتماد به بیگانگان، به ظرفیت های خودمان برای ساخت واکسن داخلی توجه کنیم.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ما در داخل کشور ظرفیت ساخت واکسن مقابله با کرونا را داریم، گفت: ما در گذشته توانمندی‌های خود را دراین عرصه ها از جمله حوزه پزشکی به جهانیان نشان داده‌ایم.

احمدی تصریح کرد: ایران اخیرا کیت آزمایشگاهی را تولید کرد در حالی که بسیاری از کشورهای جهان در ساخت کیت آزمایشگاهی موفق نبودند و حتی در برخی از کشورها کیت آزمایشگاهی را از کشورمان خریداری کردند و این نشان‌دهنده توانمندی زیاد جمهوری اسلامی ایران در این عرصه است.

کد خبر: ۶۳٬۷۳۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha