۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۷
 افزایش بی‌سابقه حقوق کارمندان دولت در سال ۱۴۰۰
نماینده مجلس شورای اسلامی اعلام کرد

افزایش بی‌سابقه حقوق کارمندان دولت در سال ۱۴۰۰

خدابخشی، نماینده مجلس افزایش حقوق کارکنان دولت را در لایحه بودجه ۱۴۰۰، نسبت به سال‌های گذشته بی سابقه عنوان کرد.

به گزارش بازار، محمد خدابخشی در خصوص افزایش ۲۵ درصدی حقوق کارکنان دولت در لایحه ۱۴۰۰ اظهار کرد: دولت اعلام کرده حقوق بازنشستگان از ۳۵ میلیون ریال در ماه نباید کمتر باشد و افزایش در نظر گرفته شده مختص تمام کارکنان و بازنشستگان است.

وی با اعلام اینکه فصل حقوق و دستمزد در لایحه ۱۴۰۰ رشد بسیاری داشته، افزود: امسال علاوه بر افزایش هر ساله، افزایش ۲۵ درصدی هم اعمال شده که نسبت به سال‌های قبل قابل توجه است.

خدابخشی همچنین تورم و کاهش قدرت خرید مردم را مزید بر علت دانست و گفت: افزایش حقوق در لایجه بودجه سال آینده بی سابقه است و سقف معافیت مالیاتی هم که با حقوق و دستمزد مرتبط است، افزیش پیدا کرده است.

وی ادامه داد: کارکنانی که کد شناسه دارند حقوق و دستمزدی مشخص را از خزانه دریافت می‌کنند و مشکلی در باره آن‌ها نیست ولی از نظر کارمندان شرکتی، ممکن است تعداد دقیقی در دست نداشته باشیم و آمار آن‌ها محل اختلاف باشد.

خدابخشی، با اعلام اینکه دولت باید کار حقوق و مزایای خانواده‌های ایثارگر را اجرایی کند، افزود: برای آن دسته از افرادی که از خانواده ایثارگران بصورت شرکتی مشغول به کارند، دستگاه‌ها تغییر وضعیت را انجام نمی‌دهند و این ابهام باید بر طرف شود.

همچنین علی بابایی کارنامی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس این بحث را در خصوص انتقادات وارده به بودجه ۱۴۰۰ گفت: تعداد کارکنان دولت فعلا مشخص نیستند و بی نظمی بسیاری دیده می‌شود.

وی افزود: بیش از ۱۶ نوع قرارداد من درآوردی وجود دارد و سازمان‌ها با کارمندان دولت سر و کار دارند؛ در حالی که سازمان امور استخدامی کلا یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر کارمند را قبول دارد.

بابایی ادامه داد: دولت مدل‌های طرحی، پروژه‌ای و... را ابداع کرده و هرچه حساب و کتاب می‌کنیم، [از آن سر در نمی‌آوریم] ولی همه این‌ها بعنوان کارمندان دولت مشغول کارند.

این نماینده مجلس تاکید کرد که بهتر است دولت در این زمینه تعیین تکلیف کند ولی متاسفانه هیچ انگیزه‌ای برای حل و فصل و ورود به این مسئله ندارد.

بابایی از آماده سازی طرح ساماندهی نیروهای موجود در دستگاه‌های دولتی خبر داد و گفت: این نیروها رسمی و قراردادی هستند و لاغیر که انتظار داریم دولت هم در این طرح مشارکت کند.

وی در ادامه به انتقادات بودجه‌ای اشاره کرد و گفت: ما هرچه درآمد داریم باید صرف حقوق کارمندان و بازنشستگان کنیم و کلا این استاندارد بودجه داریِ قابل قبولی نیست.

بابایی با انتقاد از کوچک تر شدن سفره مردم، اضافه کرد: معیشت کارمندان دولت را جز شاخص‌های اولویت دار در نظر می‌گیریم تا خدای ناکرده فشار را روی افرادی نیاوریم که بی تدبیری‌های دولت و مجلس و سایر نهادها را تحمل می‌کنند.

کد خبر: ۶۳٬۷۱۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 4
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۰۱:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۳
      2 0
      افزایش بی سابقه حقوق کارمندان ؟ کاش ....
    • سید عبدالله IR ۱۹:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۴
      2 0
      سلام وخسته نباشید .اقای خدابخشی شماها در مجلس حضور دارید .محبت کنید برای وضعیت ما نیروهای قراردای تصمیمی بگیرید .شما را بخدا
    • علام IR ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
      1 0
      لطفا هماهنگ سازی دریافتی حقوق ومزایا رادرکلیه دستگاهها اجراکنید که تمام کارکنان همتراز درکلیه دستگاههای یکسان باشد .
    • IR ۱۸:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۷
      0 0
      تمامی دولتمردان رؤحانی پنجاه درصدی حقوق می گیرند چکاری هم نمی کنند آقایانی که دولاری حقوق می‌گیرندجزع دولتمردان روحانی هستند ایران را بدست بازیچه گرفتند خرابکاری روحانی هنوزم پیداست