۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۰
گزارش تفریغ بودجه ۹۸ منبع خوبی برای کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۰ است
سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس:

گزارش تفریغ بودجه ۹۸ منبع خوبی برای کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۰ است

مفتح، سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه گفت: مجلس سال‌های پیش در زمان بررسی بودجه با توجه به نبود گزارش تفریغ، لایحه بودجه را با حضور کارشناسان دیوان محاسبات کشور و مرکز پژوهش‌ها بررسی می‌کرد اما اکنون گزارش تفریغ بودجه ۹۸ می‌تواند منبع خوبی برای کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۰ باشد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، محمدمهدی مفتح سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، با اشاره به ارسال گزارش تفریغ بودجه سال ۹۸ از سوی دیوان محاسبات کشور به مجلس پیش از موعد مقرر گفت: با بررسی این گزارش می‌توان، احکام دارای انحراف، دلایل آن و ... را شناسایی و در نحوه تصویب لایحه بودجه سال آینده به عنوان یک الگو مورد استفاده قرار داد.

وی ادامه داد: بررسی گزارش تفریغ بودجه ۹۸ باید از چند جهت انجام شود، از یک طرف باید دید، این حکم یا تبصره چه روند اجرایی و عملکردی در سال ۹۸ داشته و آن را نسبت به بودجه‌ریزی سال آینده مقایسه کرد تا بتوان برای ۱۴۰۰ تدبیر کرد و از سوی دیگر از قید احکام بدون قابلیت اجرا و دارای انحراف هم جلوگیری کرد.

نماینده مردم تویسرکان در مجلس با بیان اینکه نظارت بر روند اجرای بودجه به دو مرحله در زمان اجرا و دیگری نظارت پسینی تقسیم می‌شود، اظهار کرد: گزارش تفریغ بودجه ۹۸ یک گزارش پسینی از اجرای بودجه سالانه کشور است و دیوان محاسبات بعد از پایان سالی بودجه، روند اجرا را با احکام آن مقایسه می‌کند تا میزان و نحوه اجرای این احکام را توسط دستگاه‌های اجرایی تعیین کند.

مفتح تصریح کرد: مجلس بویژه کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات سال‌های پیش هم در زمان بررسی بودجه با توجه به نبود گزارش تفریغ، لایحه بودجه را با حضور کارشناسان دیوان محاسبات کشور و مرکز پژوهش‌ها مورد بررسی قرار می‌داد اما اکنون گزارش تفریغ بودجه ۹۸ می‌تواند منبع کاری برای کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۰ باشد.

کد خبر: ۶۳٬۶۰۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha