۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۳
 ۷۷ درصد برنامه صادراتی گیلان محقق شد
استاندار گیلان:

۷۷ درصد برنامه صادراتی گیلان محقق شد

رشت- استاندار گیلان از تحقق ۷۷ درصد هدفگذاری ۶۰۰ میلیون دلاری صادرات غیرنفتی استان در سال جاری خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از استانداری گیلان، ارسلان زارع در جلسه کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان با اشاره به رشد ۵۰ درصدی صادرات به لحاظ ارزش و نیز افزایش ۳۷ درصدی صادرات به لحاظ وزنی طی ۹ ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته گفت: تا زمان حاضر؛ ۷۷ درصد از هدف‌گذاری ۶۰۰ میلیون دلاری صادرات غیرنفتی استان برای سال‌جاری، محقق شده و باید تلاش ها برای تحقق کامل آن با جدیت ادامه یابد.

وی با بیان اینکه ۷۷ درصد از هدف‌گذاری ۶۰۰ میلیون دلاری صادرات غیرنفتی استان طی ۹ ماه سال‌جاری محقق شده است، تصریح کرد: انتظار می رود در فرصت باقیمانده تا پایان سال ، اهداف استان در صادرات غیرنفتی محقق شود.

وی توسعه اشتغال حاصل از صادرات و واردات کالا را مورد بحث قرار داد و بیان داشت: رشد هفت درصدی ارزش و ۳۸ درصد وزن واردات به استان نیز به جهت نقش و جایگاه آن در زنجیره اشتغال استان به ویژه شهرستان انزلی بسیار مهم است.

زارع تاکید کرد: سرعت تخلیه، بارگیری و کیفیت خدمات رسانی در بندر انزلی نباید از هیچ یک از بندرهای مشابه کشور عقب تر و هزینه بیشتری داشته باشد.

استاندار گیلان افزایش ناوگان کشتیرانی دریای خزر و نوسازی تجهیزات در بنادر را از انتتظارات به حق بخش خصوصی، تاجران و مردم استان خواند و گفت: در بندر آستارا نیز برای کاستن از حجم کالایی مسیر زمینی، افزایش ظرفیت برای پذیرش کشتی‌های با تناژ بالا حائز اهمیت است.

ضروت شتاب در تخلیه کالاهای اساسی 
استاندار گیلان همچنین بر ضرورت شتاب در تخلیه کالاهای اساسی مانند گندم ، روغن و کنجاله تاکید و بیان کرد: در انجام این مهم، نباید زمانی بیش از ۴۸ ساعت به طول بیانجامد و در صورت نیاز، کمیته های تخصصی برای تحقق امر یادشده، تشکیل شود.

وی با یادآوری همراهی فعالان حوزه حمل و نقل در استان با مجموعه دولت، این تعامل را ناشی از فهم و درک بالای آنان در راستای حصول منافع مردم دانست و ادامه داد: اگر سرعت عمل در تخلیه بارگیری و مبادلات صورت گیرد؛ همین موضوع به عنوان عامل جذابیت برای بازرگانان در داخل و خارج استان خواهد بود.

وی تکمیل خط آهن سراسری و نقش آفرینی کریدور شمال جنوب را موضوعی مهم برای دولت دوازدهم خواند و گفت: باید از این ظرفیت برای توسعه بیش از پیش گیلان بهره گرفته شود بویژه آنکه اتحادیه اقتصادی اوراسیا می تواند زمینه ساز گسترش بیشتر مبادلات از استان باشد.

زارع شتاب در لایروبی بندر آستارا و استفاده از ظرفیت این بندر و حمل و نقل دریایی را موضوعی با اهمیت عنوان و اضافه کرد: طبق آخرین گزارش‌های رسیده؛ در کانال اصلی ورودی بندر آستارا، مشکلی به لحاظ بارگیری کشتی ها با تناژ متوسط وجود ندارد و لازم است نسبت به تکمیل بارانداز ریلی این شهرستان مرزی نیز توجه کافی شود.

استاندار گیلان یکی از نقاط قوت استان را صادرات محصولات کشاورزی عنوان و با اشاره به ذخیره سازی مناسب کالاهای راهبردی از جمله گندم طی امسال، بر لزوم نقش آفرینی موثرتر مجموعه جهاد کشاورزی در رشد شاخص های این بخش تأکید کرد.

کد خبر: ۶۳٬۶۰۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha