۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۸
اجرای طرح «نظام زراعی گندم بنیان» در ۶۰۰۰ هکتار از مزارع فامنین
مدیر جهادکشاورزی فامنین خبر داد:

اجرای طرح «نظام زراعی گندم بنیان» در ۶۰۰۰ هکتار از مزارع فامنین

همدان - مدیر جهادکشاورزی فامنین با بیان اینکه طرح نظام زراعی گندم بنیان در سطح شش هزار و ۱۶۰ هکتار از مزارع فامنین در حال اجرا است، افزود: در قالب این طرح افزایش ۲۵ درصدی تولید محصول در اراضی دیم برنامه ریزی شده است.

جعفر کاویانی دلشاد در گفتگو با خبرنگار بازار گفت: طرح «نظام زراعی گندم بنیان» در سطح ۶ هزار و ۱۶۰ هکتار از مزارع در فامنین در حال اجرا است و در قالب این طرح افزایش ۲۵ درصدی تولید محصول در اراضی دیم مدنظر است ضمن اینکه ۱۶ مورد آزمون خاک، توزیع ۶۱۶ تن کود ازته و مشاوره با کارشناسان را در پیش گرفته ایم.

وی افزود: با توجه به محدودیت های منابع در طرح زراعت شهرستان فامنین توجه ویژه ای به بحث بهره وری شده و در راستای طرح مهم امنیت غذایی که مدت اجرای آن دو سال است و در شهرستان های فامنین و کبودرآهنگ به اجرا در می آید طرح هایی را پیش برده ایم.

کاویانی دلشاد عنوان کرد: این طرح در ۱۳ هکتار از اراضی شهرستان فامنین در حال انجام است و در آن بذور مختلفی کاشته می شود.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان فامنین با بیان اینکه از جمله نتایج این طرح، اجرایی شدن آن در یک هزار و ۷۶۰ هکتار از اراضی دیم توسط کشاورزان است، اضافه کرد: در سال جاری دو طرح در راستای جهش تولید داشتیم که در سطح ۱۱ هزار و ۷۴۰ هکتاری به انجام رسیده تا بتوان در راستای طرح امنیت غذایی و افزایش ۲۵ درصدی تولید محصولات در اراضی دیم و جهش تولید پیش رفت.

کاویانی دلشاد با بیان اینکه سعی داریم تا محصولاتی چون ماش و گیاهانی را در اراضی آیش بکاریم، افزود: با این روند علاوه بر تقویت خاک، می توان محصولات تولیدی را برای دامداری ها به کار برد و سطح زمین های آیش را کاهش داد.

وی درخصوص کشت گل محمدی در شهرستان فامنین نیز گفت: در سال جاری باغ گل محمدی ۲.۵ هکتاری در فامنین احداث شد و تعدادی باغ دیگر در این زمینه برای استفاده از تسهیلات به صندوق کارآفرینی امید معرفی شده اند.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان فامنین یادآور شد: تاکنون سه هزار و ۳۰۰ تن کود اوره، ۵۳ تن کود فسفاته و  پنج تن کود پتاسه در این شهرستان توزیع شده است.

کد خبر: ۶۳٬۵۸۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha