۷ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۶
تحت پوشش قرار گرفتن ۲۰۵ هزار بازنشسته و مستمری بگیر در آذربایجان شرقی
مدیر کل تأمین اجتماعی آذربایجان شرقی خبر داد

تحت پوشش قرار گرفتن ۲۰۵ هزار بازنشسته و مستمری بگیر در آذربایجان شرقی

تبریز- سمساری، مدیر کل تامین اجتماعی استان از وجود ۲۰۵ هزار بازنشسته و مستمری بگیر تحت پوشش تامین اجتماعی در آذربایجان شرقی خبر داد.

جعفر سمساری به خبرنگار بازار گفت: شفافیت و پاسخگویی از مهمترین رویکردهای اداره کل تامین اجتماعی استان در ارایه خدمات است.

وی گفت: بالغ بر ۲۰۵ هزار بازنشسته و مستمری بگیر در استان تحت پوشش تامین اجتماعی استان هستند.

مدیر کل تامین اجتماعی استان با بیان اینکه همسان سازی حقوق از مردادماه سال جاری عملیاتی شده است، اذعان داشت: به طور جد پیگیر مطالبات جامعه بازنشستگی از مراجع ذیربط ، در راستای ارتقای معیشت آنها هستیم.

سمساری، با تاکید بر ضرورت تکریم مخاطبین و روان‌سازی امور، توسعه خدمات غیرحضوری در حوزه بازنشستگان و مستمری بگیران از جمله مشاهده احکام بازنشستگی، دریافت فیش حقوقی، دریافت گواهی کسر اقساط، کنترل افراد تبعی و ... را موجب کاهش مراجعات حضوری دانست که ضمن تکریم مراجعین، موجب تسریع امور شده است.

ضرورت افزایش حقوق سالانه متناسب با نرخ تورم
کریم صادق‌زاده تبریزی، رییس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی شهرستان تبریز نیز در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به تسهیل امور بازنشستگان و مستمری بگیران، متناسب سازی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران اذعان داشت: خوشبختانه این طرح پس از سالها مطالبه و پیگیری به مرحله اجرا رسید و لیکن دارای چالش‌هایی از جمله عدم تکافوی افزایش های اعمال شده متناسب با تورم و نیز عدم احتساب سنوات ارفاقی در اعمال متناسب سازی است.‌

وی با اشاره به ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی، افزایش حقوق سالانه متناسب با نرخ تورم را یکی از مطالبات جامعه بازنشستگی دانست و افزود: طی سالهای اخیر. با توجه به شرایط تورمی، شکاف زیادی بین دریافتی و مخارج بازنشستگان ایجاد شده است که انتظار می ورد در جهت حفظ و ارتقای سطح معیشت بازنشستگان و مستمری بگیران، تدابیر جدی اتخاذ و عملیاتی شود.

رییس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی شهرستان تبریز، واگذاری بخشی از سهام شرکت شستا به بازنشستگان را اقدامی موثر در راستای توانمند سازی بازنشستگان اعلام نمود و تصریح کرد: با توجه به اعلام این موضوع از جانب وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، خواستار تسریع آن هستیم.

صادق‌زاده تبریزی با تاکید بر رعایت اصل سه جانبه گرایی در مدیریت کلان سازمان، توجه به معیشت بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی همسان با سایر صندوق های بازنشستگی را از جمله مطالبات اساسی جامعه بازنشستگی عنوان داشت.

کد خبر: ۶۳٬۴۶۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha