۷ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۷
۲۸ درصد حجم سدهای گلستان آبگیری شد
مدیرعامل آب منطقه‌ای گلستان:

۲۸ درصد حجم سدهای گلستان آبگیری شد

گرگان- حسینی، مدیرعامل آب منطقه‌ای گلستان با اشاره به اینکه هم‌اکنون ۶۸ میلیون مترمکعب آب در ۱۴ سد استان ذخیره شده است، گفت: تاکنون ۲۸ درصد حجم سدهای گلستان آبگیری شده است.

سید محسن حسینی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: سال آبی از مهرماه هر سال آغاز می‌شود و در سال آبی جاری ۲۸ درصد از حجم مخازن سدهای استان آبگیری و ۶۸ میلیون مترمکعب آب در سدهای استان ذخیره شده است.

وی یادآور شد: سال گذشته در چنین روزی ۶۴ درصد از ظرفیت سدهای استان خالی بود و ۳۶ درصد آبگیری انجام شده بود.

مدیرعامل آب منطقه‌ای گلستان با اشاره به اینکه سال گذشته در چنین ایامی ۸۷ میلیون مترمکعب آب در سدهای استان ذخیره شده بود، توضیح داد: بخشی از این کاهش آبگیری به کاهش بارندگی و میزان بارش در پائیز امسال مربوط است و امید داریم با بارش‌های زمستان حجم آبگیری سدها به وضعیت مناسب برسد.

وی به وضعیت آبگیری ۱۴ سد بزرگ مخزنی استان اشاره کرد و توضیح داد: هم‌اکنون ۱۳ درصد از سد کوثر، ۱۵ درصد سد شهید چمران کلاله، ۲۶ درصد سد بوستان در کلاله، ۲۱ درصد سد گلستان، چهار درصد سد وشمگیر و۲۳ درصد سد نگارستان آبگیری شده است.

حسینی با بیان اینکه کمترین حجم آبگیری سدهای استان مربوط به سد شهید ایمری و سد دانشمند گنبد با دو درصد و سد شهید قربانی در گنبد با یک درصد است، تصریح کرد: هم‌اکنو، ۴۱ درصد سد اینچه برون و ۴۶ درصد آلماگل و هفت درصد تالاب آلاگل آبگیری شده است.

به گفته وی همچنین حجم ذخیره آبخوان‌های کم‌عمق و عمیق استان نسبت به میانگین دوره آماری به ترتیب ۳۱ میلیون مترمکعب و ۴۲ میلیون مترمکعب کاهش داشته است.

کد خبر: ۶۳٬۴۵۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha