۷ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۷
شهرک صنعتی صنایع تبدیلی و غذایی در مراغه ایجاد می‌شود
معاون استاندار آذربایجان شرقی:

شهرک صنعتی صنایع تبدیلی و غذایی در مراغه ایجاد می‌شود

مراغه- معاون استاندار آذربایجان شرقی و فرماندار ویژه مراغه گفت: شهرک صنعتی صنایع تبدیلی و غذایی در بخش کشاورزی در این شهرستان ایجاد خواهد شد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی فرمانداری ویژه مراغه، سیدعلی موسوی در جلسه شهرک صنعتی صنایع تبدیلی مراغه افزود: با توجه به مزیت ها و ظرفیت های مناسب کشاورزی مراغه و با پیگیری های نماینده مجلس و موافقت جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی این شهرک تاسیس و راه اندازی خواهد شد.

وی ادامه داد: هم اکنون بسیاری از واحدهای تولیدی در بخش صنایع تبدیلی کشاورزی با مشکلات عدیده ای دست و پنجه نرم می کنند که این امر ضرورت ایجاد شهرک صنایع تبدیلی و غذایی را در این شهرستان بیش از پیش ضروری کرده است.

وی اضافه کرد: تولید بیش از ۴۰۰ هزار تن میوه و بیش از ۳۰۰ هزار تن سیب، این شهرستان را به قطب تولید محصولات کشاورزی تبدیل کرده لیکن هم اکنون با کمبود صنایع تبدیلی در زمینه فرآوری این محصولات مواجه است.

موسوی گفت: با وجود سردخانه های متعدد نگهداری میوه، نیاز به ایجاد واحدهای تولید فرآورده های کشاورزی و بسته بندی در این شهرستان احساس می شود.

وی افزود: براین اساس، اولویت سرمایه گذاری در این شهرستان باید در صنایع تبدیلی بوده و باید سالانه بیش از ۱۰ درصد از تولیدات کشاورزی در صنایع تبدیلی به فرآورده هایی با ارزش افزوده مناسب و صادراتی تبدیل شود.

وی اضافه کرد: احداث و ایجاد شهرک صنعتی صنایع تبدیلی و غذایی می تواند فرصتی بزرگ برای اشتغال زایی و رونق تولید و صادرات در منطقه باشد که باید با حمایت از سرمایه گذاری بخش خصوصی، این امر تسریع شود.

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی گفت: ایجاد شهرک صنعتی صنایع تبدیلی و غذایی در مراغه در برنامه تدبیر و توسعه استان مصوب شده و هم اکنون نیز رایزنی برای جذب سرمایه گذار برای احداث آن در حال انجام است.

ایاز برنو افزود: این مصوبه منجر به ایجاد تفاهم نامه با حضور چهارجانبه با حضور جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی، سپاه عاشورا، مسکن و عمران بسیج و یک موسسه دانش بنیان شده است.

وی ادامه داد: با وجود ۴۵ سردخانه فعال در این شهرستان، هم اکنون نیاز به تبدیل و فرآوری تولیدات باغی و کشاورزی در منطقه احساس می شود که با بهره برداری و ایجاد آنها زمینه برای اشتغال و ارزآوری فراهم خواهد شد.

کد خبر: ۶۳٬۴۴۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha