۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۲
چین قدرت برتر اقتصادی جهان در سال ۲۰۲۸
مرکز پژوهش اقتصاد و کار پیش بینی کرد

چین قدرت برتر اقتصادی جهان در سال ۲۰۲۸

پیش افتادن اقتصاد چین از آمریکا در سال ۲۰۲۸، به این معنی است که چین پنج سال زودتر از آنچه که در پیش بینی‌های اقتصادی آمده بود، از آمریکا پیشی می‌گیرد.

به گزارش بازار، بر اساس نتیجه یک پژوهش، چین در سال ۲۰۲۸ با پشت سر گذاشتن آمریکا، به برترین کشور جهان در حوزه اقتصاد تبدیل می‌شود.

مرکز پژوهش اقتصاد و کار در گزارش سالانه خود که روز شنبه منتشر کرد، با اشاره به این خبر، تاکید کرد، پیش افتادن اقتصاد چین از آمریکا در سال ۲۰۲۸، به این معنی است که چین پنج سال زودتر از آنچه که در پیش بینی‌های اقتصادی آمده بود، از آمریکا پیشی می‌گیرد.

در این گزارش، نبرد اقتصادی میان چین و آمریکا به عنوان یکی از مباحث اساسی اقتصاد جهان خوانده شد و آمده است، کووید ۱۹ و پیامدهای آن بر اقتصاد، رقابت این دو کشور را به سود چین تغییر داد. تجربه چین در مدیریت پرونده کرونا و اقدام این کشور در قرنطینه قاطع و عمومی در اوایل بروز بحران به همراه تاثیر بلند مدت آن بر رشد اقتصادی در کشورهای غربی، موجب شده است تا اقتصاد چین شاهد بهبودی باشد.

در سال ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۵ رشد اقتصادی ۵.۷ درصد برای چین پیش بینی می‌شود، اما این رقم برای سال‌های ۲۰۲۶ تا ۲۰۳۰ به ۴.۵ درصد خواهد رسید.

در شرایطی که رشد خوبی برای اقتصاد آمریکا در دوران پس از کرونا پیش بینی می‌شد، اما رشد اقتصادی این کشور در سال‌های ۲۰۲۲ تا ۲۰۲۴ به ۱.۹ درصد و پس از آن به ۱.۶ درصد خواهد رسید.

مرکز پژوهش اقتصاد و کار پیش بینی کرد ژاپن در اوایل دهه سوم قرن بیست و یکم همچنان سومین اقتصاد برتر جهان خواهد بود، اما پیش بینی می‌شود پس از آن، هند از این کشور پیشی بگیرد که اگر این پیش بینی محقق شود آن وقت آلمان از رتبه چهارمین اقتصاد برتر جهان به رتبه پنجم و انگلیس نیز در سال ۲۰۲۴ به رتبه ششم سقوط خواهد کرد.

کد خبر: ۶۳٬۲۸۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha