۱۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۹
تنها نسخه اثربخش و مطمئن کنترل یک اپیدمی استفاده از واکسیناسیون است
عضو هیئت علمی دانشگاه تهران:

تنها نسخه اثربخش و مطمئن کنترل یک اپیدمی استفاده از واکسیناسیون است

اصفهان- عضو هیئت علمی دانشگاه تهران با اشاره به اینکه تنها نسخه اثربخش و مطمئن کنترل یک اپیدمی استفاده از واکسیناسیون است، اظهار داشت: چنانچه واکسیناسیون انجام نشود ایمنی با مرگ و میر بالا و فشار مضاعف به سیستم بهداشت و درمان کشور در دو سال آینده اتفاق می افتد.

به گزارش بازار مسعود یونسیان در گفت و گو با واکسن آنلاین با اشاره به اینکه تنها نسخه اثربخش و مطمئن کنترل یک اپیدمی استفاده از واکسیناسیون است، اظهار داشت: چنانچه واکسیناسیون انجام نشود ایمنی با مرگ و میر بالا و فشار مضاعف به سیستم بهداشت و درمان کشور در دو سال آینده اتفاق می افتد.

استاد اپیدمیولوژی با بیان اینکه اعتماد عمومی جامعه نسبت به واکسن ایرانی در گرو ارائه مستندات علمی دانشمندان مستقل کشور است، تصریح کرد: مهم برای همه ما این است که جامعه نسبت به ویروس کووید ۱۹ با کمترین تلفات و هزینه مصونیت پیدا کند.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران با اشاره به اینکه از دیدگاه من واکسن ایرانی و خارجی تفاوتی ندارد؛ کما اینکه طب سنتی و کلاسیک فرقی نمی کند، گفت: لازم است که روند تولید واکسن توسط تیم مستقل و شفاف در طی گزارشهای مستند در مجلات علمی معتبر ارزیابی شود.

وی افزود: در شرایط حاضر، چنانچه نتایج هر مرحله از تولید واکسن ایرانی با شفافیت اعلام شود نه تنها می توانیم توسط واکسن ایرانی مردم کشورمان را در برابر بیماری کرونا ایمن کنیم، بلکه در آینده نزدیک می توانیم به صادر کردن واکسن های ایرانی و درآمدزایی اقتصادی از این طریق نیز امیدوار باشیم.

کد خبر: ۶۳٬۱۵۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha