۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۲
بارش برف در استان سمنان/ محور شاهرود-توسکستان مسدود شد
بازار گزارش می‌دهد؛

بارش برف در استان سمنان/ محور شاهرود-توسکستان مسدود شد

شاهرود- بارش برف در نیمه شرقی استان سمنان سبب لغزندگی جاده ها و همچنین مسدودیت محور شاهرود- توسکستان به سمت گرگان شده است همچنین همزمان با صبح آدینه اغلب نقاط استان سمنان هوایی برفی دارد.

به گزارش خبرنگار بازار، بارش برف که از نیمه شب پنج شنبه تا ظهر آدینه ادامه داشت نیمه شرقی استان سمنان و شهرستان مهدی‌شهر را سپید پوش کرده است. بارش برف در شاهرود به هفت میلیمتر رسید و کولاک شدید و کاهش دید باعث شد تا مسئولان محور توسکستان را مسدود اعلام کنند.

وضعیت راه‌ها
سرهنگ تقی کبیری رئیس پلیس راه استان سمنان در گفتگو با خبرنگار بازار، با بیان اینکه محورهای اولنگ و توسکستان در شهرستان شاهرود به دلیل بارش برف، کولاک و کاهش دید مسدود شده اند، ابراز کرد: دیگر محورهای استان باز هستند اما تردد در ارتفاعات با زنجیر چرخ امکان پذیر است.

کبیری با بیان اینکه همراه داشتن زنجیر چرخ در محورهای مرتفع استان سمنان الزامی است، بیان کرد: مسافران از تردد غیر ضروری در مسیرهای کوهستانی استان سمنان پرهیز کنند زیرا مخاطرات جدی آن ها را تهدید خواهد کرد.

وی با بیان اینکه همراه داشتن سوخت کافی در فصل سرما به هنگام تردد در محورهای استان سمنان الزامی است، بیان کرد: مسافران همراه داشتن لباس گرم، سوخت کافی، اطمینان از سلامت بخاری خودرو، برف پاک کن و موتور خودرو و همچنین زنجیر چرخ و ملزومات زمستانی را فراموش نکنند.

بارش در ارتفاعات
برف ارتفاعات شرقی استان سمنان را نیز سپید پوش کرده و پلیس به افرادی که قصد حضور در حومه شهر دارند نیز توصیه می‌کند از تردد بی مورد در جاده‌ها پرهیز کنند.

هواشناسی نیز طی اطلاعیه ای از خروج سامانه کم فشار بارشی از سمت شرق استان سمنان خبر داده و تاکید کرده است: از فردا آسمان اغلب نقاط صاف و آفتابی می شود.

دمای هوا در سه چهارم شهرستان‌های استان سمنان امشب به زیر صفر می‌رسد و این امر سبب شده تا یخ یزدگی و لغزندگی در جاده‌های استان سمنان پدیده‌ای معمول باشد که مسافران باید به آن توجه داشته باشند. به خصوص این هشدار برای کسانی است که از کریدور تهران- مشهد از مسیر استان سمنان تردد می‌کنند.

تلاش برای بازگشایی راه‌ها
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سمنان نیز در گفتگو با خبرنگار بازار، از تلاش برای نمک و شن پاشی در محورهای برف گیر و رفع انسداد مسیر توسکستان و راه‌های برف‌گیر مشابه در گردنه‌های استان خبر داد و گفت: از شامگاه گذشته تمام اکیپ‌های راهداری در سطح استان در تلاش هستند.

احسان منصور کیایی با بیان ایکه عملیات راهداری زمستانی از سه هفته پیش در استان آغاز و برای پوشش ۷۷۵ کیلومتر از جاده‌های استان اکیپ هایی مستقر شده‌اند، گفت: تجهیزات بازگشایی راه‌ها هم اکنون در محورها به هموطنان خدمت رسانی می‌کنند.

وی با بیان اینکه ۶۰ نفر از نیروهای راهداری در قالب اکیپ‌های چند نفرِ با بهره‌مندی از ۴۲ دستگاه ماشین‌آلات در راهدارخانه‌های محورهای استان مستقر شدند، بیان کرد: علی‌رغم تلاش همکاران بازهم به مردم توصیه می‌کنیم در صورت عدم ضرورت از تردد در محورهای برف گیر اجتناب کنند.

به گفته هواشناسی به تدریج از عصر جمعه و صبح شنبه از میزان ابرها در سطح استان سمنان کاسته خواهد شد و اول هفته‌ای آفتابی برای شهرستان‌های این استان پیش بینی می‌شود.

کد خبر: ۶۳٬۱۰۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha