۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۶
 پیشرفت ۷۵ درصدی دو قطعه راه آهن «رشت- کاسپین- انزلی»
استاندار گیلان عنوان کرد

پیشرفت ۷۵ درصدی دو قطعه راه آهن «رشت- کاسپین- انزلی»

رشت- استاندار گیلان متوسط پیشرفت فیزیکی قطعه‌ های شش و هفت راه آهن رشت – کاسپین – انزلی را ۷۵ درصد اعلام کرد.

به گزارش بازار به نقل از استانداری گیلان، ارسلان زارع در حاشیه بازدید از عملیات اجرایی قطعه شش راه آهن رشت – کاسپین - انزلی در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: این پروژه و نیز خط ریلی رشت - آستارا از جمله طرح‌های مهم ملی محسوب می‌شوند که برای گیلان نیز از بابت درآمدزایی از محل ترانزیت و ایجاد اشتغال، حائز اهمیت است.

وی تامین مصالح و شرایط اقلیمی و جغرافیایی را از جمله دشواری های پیش روی اجرای این پروژه عنوان و خاطرنشان کرد: بررسی های صورت گرفته نشان می‌دهد پروژه همچنان حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار مترمکعب خاک و مصالح نیاز دارد که پیش بینی های لازم انجام شده است.

نماینده عالی دولت در گیلان به همکاری دستگاه‌های اجرایی و قضایی اشاره و بر ضرورت شتاب در عملیات اجرایی پروژه و صدور مجوزهای لازم برای انتقال مصالح مورد نیاز تاکید و ابراز امیدواری کرد که با اهتمام موجود تا خردادماه سال آینده، خط ریلی به بندر کاسپین و منطقه آزاد انزلی متصل شود.

وی با یادآوری پیگیری های صورت گرفته و حمایت های رئیس سازمان برنامه و بودجه از این پروژه گفت: ۷۰ میلیارد تومان اعتبار دیگر افزون بر ۵۰  میلیارد تومان ماه گذشته به این پروژه تزریق شده و نگرانی از بابت موضوعات مالی وجود ندارد.

استاندار گیلان افزود: متوسط پیشرفت فیزیکی در قطعه‌ های شش و هفت این پروژه ۷۵ درصد است و پیمانکار اعلام آمادگی کرده که ۹ کیلومتر از بخش های تکمیلی عملیات زیرسازی را تا پایان ماه جاری ریل گذاری کند.

وی اظهار کرد: به دلیل محدودیت زمانی، مقرر شد پس از تحویل قطعات تکمیلی زیرسازی، عملیات روسازی و ریل گذاری به صورت همزمان انجام گیرد.

کد خبر: ۶۳٬۰۱۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۲۲:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۹
      0 0
      مسیر رشت آستارا چطور !؟ مسیر رشت انزلی عالی است ، ولی مسیر ریلی مستقیم محسوب نمی شود !! در حالی که رشت آستارا مستقیما ریلی است و بهره وری راه آهن کشور را به صورت چند صد درصدی بالا می برد و امکان صادرات وسیع و ترانزیت گسترده کالا را به ایران و کشورهای شما آسیا و چین می دهد !!!!