۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۲
در سال جدید میلادی تلگرام پولی می‌شود!
با حفظ رایگان بودن قابلیت‌های فعلی؛

در سال جدید میلادی تلگرام پولی می‌شود!

پاول دوورف موسس تلگرام در آستانه نزدیک شدن تعداد کاربران این پیام رسان به ۵۰۰ میلیون کاربر در پیامی که در جدیدترین بروزرسانی برای تمام کاربران ارسال کرده؛ از درآمدزایی این پیام‌رسان در آینده خبر داده اما تاکیدا به کاربران قول داده است که تمام امکانات فعلی رایگان باقی بماند.

مژده باقری؛ بازار: پاول دوورف موسس تلگرام در پیامی که در جدیدترین بروزرسانی برای تمام کاربران ارسال کرده؛ از درآمدزایی این پیام‌رسان در آینده خبر داده اما تاکیدا به کاربران قول داده است که تمام امکانات فعلی رایگان باقی بماند. با نزدیک شدن تعداد کاربران شبکه اجتماعی تلگرام به ۵۰۰ میلیون کاربر فعال، تلگرام مسیر جدیدی برای کمک به پرداخت هزینه‌های تجهیزات زیرساختی در پیش گرفته است.

پاول دوورف در پاسخ به سوال اساسی کاربران در خصوص پولی ششدن این شبکه اجتماعی تاکید کرده است که تاکنون در عمر چند ساله تلگرام، هزینه‌های شرکت را از پس انداز شخصی پرداخت کرده و تلگرام با رشد فعلی در مسیر دستیابی به میلیاردها کاربر است که همین موضوع نیاز به بودجه مناسب را نیز می‌طلبد.

او در این خصوص تاکید کرده است: هنگامی که یک پروژه فنی به این مقیاس میرسد، به طور معمول دو گزینه وجود دارد: شروع به کسب درآمد برای تأمین هزینه ها یا فروش شرکت.
بنابراین شاید سوال بسیار این باشد که گرینه انتخابی تلگرام کدام مسیر است؟ پاسخ شما را در ادامه خواهم داد: ما قصد نداریم مانند بنیانگذاران Whatsapp شرکت را بفروشیم. دنیا به عنوان محلی برای احترام به کاربران و اطمینان از خدمات با کیفیت بالا، برای مستقل ماندن به تلگرام نیاز دارد. و همانطور که تجربه نشان داده اگر زیر مجموعه‌ای از یک شرکت دیگر شوید، رسیدن به هدف استفلال غیرممکن است.»

دوروف ادامه داد: «ما بیش از ۸ سال پیش توسعه برنامه‌های خود را برای استفاده شخصی خود آغاز کردیم و از آن زمان تاکنون راه طولانی را طی کرده ایم. تلگرام نحوه ارتباط افراد از چندین جنبه – رمزگذاری، عملکرد، سادگی، طراحی و سرعت تغییر داده است. در ادامه نیز نکات بیشتری وجود دارد که ما می خواهیم به دنیا معرفی کنیم.»

موسس تلگرام افزوده است: «. برای رسیدن اهداف تلگرام از سال آینده استارت در آمدزایی خود را خواهد زد. ما این کار را مطابق با ارزش‌ها و تعهداتی که طی ۷ سال گذشته به کاربران خود داده‌ایم انجام خواهیم داد. و این روند را به روشی مستقلانه و با حفظ امنیت کاربران  اجرایی خواهیم کرد.   تمام ویژگی هایی که در حال حاضر رایگان هستند رایگان خواهند ماند. ما برخی از ویژگی های جدید را برای تیم های تجاری یا کاربران با نفوذ اضافه خواهیم کرد. برخی از این ویژگی ها به منابع بیشتری احتیاج دارند و هزینه آن توسط این کاربران پرداخت می شود. کاربران عادی برای همیشه و به صورت رایگان  از تلگرام استفاده خواهند کرد.»

او با تاکید بر اینکه تمام قسمت های تلگرام که به پیام رسانی اختصاص داده شده، بدون تبلیغ باقی می مانند تاکید کرده است: «ما فکر می کنیم نمایش تبلیغات در چت های خصوصی ۱ به ۱ یا گپ های گروهی فکر بدی است. ارتباطات بین مردم باید از هر نوع تبلیغاتی آزاد باشد. کانال های عظیم عمومی یک به چند ما می توانند میلیون ها مشترک داشته باشند و بیشتر به فیدهای توییتر شباهت دارند. در بسیاری از بازارها دارندگان این کانال ها برای بدست آوردن پول، تبلیغاتی را نشان می دهند که گاهی از بسترهای تبلیغاتی شخص ثالث استفاده می کنند. تبلیغاتی که ارسال می کنند مانند پیام های معمولی است و اغلب سرزده است. ما با معرفی بستر تبلیغاتی خود برای کانالهای عمومی یک به چند، این مشکل را برطرف خواهیم کرد – شبکه ای که کاربر پسند باشد، به حریم خصوصی احترام بگذارد و به ما امکان پرداخت هزینه های سرور و ترافیک را بدهد.»

موسس تلگرام در انتها تاکید کرده است: «اگر تلگرام شروع به کسب درآمد کند، جامعه نیز باید از آن بهره مند شود. به عنوان مثال، اگر از طریق کانال بستر تبلیغات از کانالهای بزرگ عمومی یک به یک درآمد کسب کنیم، دارندگان این کانال‌ها متناسب با اندازه آن‌ها ترافیک رایگان دریافت می کنند. یا اگر تلگرام برچسب های برتر را با ویژگی های اضافی معرفی کند، هنرمندانی که از این نوع جدید برچسب می‌سازند نیز بخشی از سود را دریافت خواهند کرد.»

شایان ذکر است  بر اساس آخرین آمار مرکز پژوهشی بتا که با بررسی آمار کاربران ایرانی در شبکه‌های اجتماعی انجام شده؛ همچنان تلگرام با داشتن ۴۹ میلیون کاربر فعال ایرانی محبوب‌ترین شبکه اجتماعی در بین ایرانیان است.

کد خبر: ۶۲٬۹۷۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha