۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۴
کاهش دید افقی در جاده‌های اصفهان تا روز شنبه/ بارش‌ها ۳۵ درصد افزایش یافت
رئیس اداره پیش‌بینی هوای استان اصفهان:

کاهش دید افقی در جاده‌های اصفهان تا روز شنبه/ بارش‌ها ۳۵ درصد افزایش یافت

اصفهان- سیدان، رئیس اداره پیش‌بینی هوای استان اصفهان گفت: ورود سامانه بارشی در استان اصفهان تا روز شنبه منجر به کاهش دید افقی و مه آلودگی محورهای استان اصفهان خواهد شد.

فاطمه زهار سیدان در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه نقشه‌های هواشناسی بیانگر ادامه فعالیت سامانه ناپایدار بر روی استان تا اواخر وقت روز جمعه است، اظهار داشت: بر این اساس طی این مدت در اکثر مناطق استان شاهد افزایش ابر در برخی ساعات مه آلودگی گاهی وزش باد نسبتا شدید تا شدید و بارش برف و باران خواهیم بود.

وی افزود: در این ایام در برخی مناطق شرقی اولین بارش برف اتفاق می افتد، همچنین روز جمعه وزش باد در بسیاری از مناطق استان شدید خواهد بود.

کاهش ۱۴ درجه ای دما در اصفهان
رئیس اداره پیش‌بینی هوای استان اصفهان با بیان اینکه در مناطقی که با بارش برف همراه هستیم، شرایط برای کولاک برف و کاهش دید افقی مهیا است، اضافه کرد: از روز جمعه تا یکشنبه شاهد افت محسوس دما در بسیاری از مناطق استان بین هشت تا ۱۴ درجه خواهیم بود.

وی در ادامه با بیان اینکه میانگین حسابی بارندگی سال جاری استان تا کنون نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۵درصد افزایش داشته است، گفت: میانگین حسابی بارندگی متوسط یک سال زراعی کامل استان برابر ۱۹۹.۴۹ میلیمتر است.

سیدان به کشاورزان توصیه کرد که طی سه روز آینده نسبت به حفظ محصولات خود در برابر سرما زدگی توجه داشته باشند تا در این شرایط متضرر نشوند.

کد خبر: ۶۲٬۹۵۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha