۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۶
عمر جنگ اقتصادی علیه ایران به سر آمده است
رئیس جمهور:

عمر جنگ اقتصادی علیه ایران به سر آمده است

حجت الاسلام روحانی، رئیس جمهور گفت: در دوران تحریم سراسر کشور تبدیل به کارگاه بزرگی شده است و افتتاح پروژه‌های پتروشیمی قدرت ایران را نشان می‌دهد.

به گزارش بازار، حجت الاسلام حسن روحانی امروز (پنجشنبه) در آیین بهره برداری از طرح‌های بزرگ پتروشیمی در استان‌های ایلام، آذربایجان غربی و همدان، به ایستادگی ملت ایران در برابر تحریم‌های اقتصادی آمریکا اشاره کرد و افزود: این ملت بزرگ در همه زمینه‌ها از جمله در صنعت، کاری کرده است که کسی نمی‌تواند نسبت به این ملت حرفی بزند که این ملت تحت تسلیم توطئه دیگران قرار بگیرد.

روحانی ادامه داد: این قدرت ملی ماست که امروز ظهور و بروز پیدا می‌کند، امروز بیشتر در غرب کشور بوده و در هفته‌های پیش در شرق کشور بوده است؛ ما می‌بینیم که سراسر ایران در این دوران تحریم اقتصادی تبدیل به کارگاه بزرگی شده است که همه در آن حضور دارند.

رئیس جمهور ضمن تشکر از استاندار و نمایندگان مجلس گفت: همه دست به دست هم دادند تا امروز شاهد این توفیقات بزرگ باشیم.

روحانی با اشاره به اینکه امروز پنجشنبهِ زیبای افتتاح بود گفت: ارزش پروژه‌های افتتاحیه امروز یک میلیارد یورو بوده است؛ این در شرایطی است که ما در جنگ اقتصادی قرار داریم و بیش از ۲۸ هزار میلیارد تومان در یک روز در سه استان غربی کشور افتتاح صورت گرفت.

رئیس جمهور با تبریک به فرماندهان جنگ اقتصادی و مدیرانی که افتتاح‌های عظیم را در ایران به وجود آورده اند، اظهار داشت: بیش از ۷۰ درصد این طرح‌ها ساخت ایران و همه کارها به دست جوانان ما صورت گرفته است؛ این ضربه بزرگی به استکبار جهانی بود که می‌خواست این روزها ایران تعطیل و همه کارخانه‌ها بسته باشد و مردم در صف دریافت مواد ضروری زندگی شان باشند، اما در این سه سال جنگ اقتصادی چنین چیزی در ایران اتفاق نیافتاد و اگر این جنگ سی سال هم ادامه پیدا کند باز هم مردم ایستادگی می‌کنند.

روحانی ادامه داد: البته من فکر می‌کنم عمر این جنگ اقتصادی به سر آمده است و آن کسی که فرماندهی این جنگ را به دست گرفته بود در هفته‌های آخر عمر سیاسی خودش است و این ملت برای همیشه تاریخ زنده می‌ماند و همان گونه که در طول تاریخ سربلند بوده، سربلند خواهد بود.

رئیس جمهور گفت: در این جنگ اقتصادی خیلی از هدف‌ها مورد نظر دشمن بود، اما عمده تمرکز در دو بخش نفت و بانک بوده است؛ این دو بخش مورد بمباران‌های روزانه دشمن قرار گرفت، اما فرماندهان مقابله با این جنگ اقتصادی همچنان به خوبی ایستاده اند و در سال ۹۹ ما ۱۷ طرح بزرگ پتروشیمی را تا پایان سال افتتاح خواهیم کرد؛ امروز به دهمین طرح رسیدیم و هفت طرح دیگر باقی مانده است.

روحانی با شکرگزاری به درگاه خداوند گفت: ۳۸ پنجشنبه اینجا جمع شدیم و افتتاح‌های بزرگ داشته ایم و امیدواریم تا پایان سال بقیه افتتاح‌ها را هم انجام بدهیم.

روحانی در ادامه آیین افتتاحیه پنج طرح بزرگ پتروشیمی افزود: وقتی از کمپرسورهای عظیم بازدید کردیم واقعا جای شگفتی بود، متخصصان جوان ما واقعا کار عظیمی انجام دادند و امروز بخش بزرگی از آنچه مورد نیاز ما است به دست فرزندان این سرزمین انجام می‌شود.

رئیس جمهور با بیان اینکه در بحث کرونا در ونتیلاتورای سی یو، نیاز به خارج نداریم، تصریح کرد: دولت توانست به همت دانشمندان و متخصصان داخلی بیش از ۲۰۰۰ تخت‌ای سی یو جدید را افتتاح کند و این هم اقدام بسیار مهمی است.

روحانی به لزوم وجود بازار اشاره کرد و افزود: برای کاری که انجامی می‌شود مشوق اول، بازار است اگر بازار نباشد کسی دنبال کار نمی‌رود. در پتروشیمی هم بازار داخلی داریم و بازار خارجی. اینکه در غرب کشور پتروشیمی ایجاد کردیم به دلیل این است که بازار در کنار ما است. ما امروز هم مواد اولیه هم تکنولوژی و هم بازار داریم.

رئیس جمهور گفت: دشمن با ایجاد محدودیت در بخش نفت خواست درآمدهای ارزی ما را کاهش دهد. بنا بر بیانات مقام معظم رهبری گام اول ما رفع تاثیر تحریم است. ما برای اینکار جایگزین کردن یکسری محصولات صادراتی به جای نفت را در دستور کار قرار دادیم. پتروشیمی یکی از آنهاست که سال آینده ارزش آن به ۲۵ میلیارد می‌رسد و ما آن را جایگزین کرده ایم.

روحانی تصریح کرد: در عین حال تحریم، محصول مشترک صهیونیسم، ارتجاع و تندروهای آمریکاست، ما نباید بگذاریم تحریم‌های ظالمانه ادامه پیدا کند، ما باید هر چه سریع‌تر آتش تحریم را خاموش کنیم. رئیس جمهور اضافه کرد: ما نیاز به ترحم نداریم و مهم این است که اگر آمریکا دست از این تحریم بردارد یعنی جنایت و کار غیر انسانی خود را متوقف کرده است.

روحانی خاطر نشان کرد: همه باید دست به دست هم دهیم، قوای سه گانه و ارکان مختلف کشور تا به مردم نوید دهیم، سال آینده و پایان امسال شاهد شرایط بهتری در معیشت سلامت تولید و شکستن تحریم باشیم.

کد خبر: ۶۲٬۹۳۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha