۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۱
انتظار برای تعیین نرخ مصوب تخم مرغ در شیراز/ مرغداران خواستار افزایش نرخ
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

انتظار برای تعیین نرخ مصوب تخم مرغ در شیراز/ مرغداران خواستار افزایش نرخ

شیراز- رنجبری، مدیر توسعه بازرگانی جهاد کشاورزی فارس گفت: در انتظار قیمت مصوب کشوری برای تعامل با تولید کنندگان تخم مرغ هستیم زیرا مرغداران حاضر به فروش با نرخ قبلی نبودند.

صمد رنجبری در گفتگو با خبرنگار بازار، با بیان اینکه قیمت تخم مرغ از سوی ستاد تنظیم بازار تعیین می‌شود، گفت: نرخ مصوب قیمت تخم مرغ فله به ازای هر کیلو و قیمت مصرف کننده ۱۴ هزار و ۵۰۰ تومان بود که در چند روز اخیر افزایش داشته که با توجه به هزینه های اولیه تولید تخم مرغ بسیاری از مرغداران حاضر به فروش تخم مرغ به  قیمت قبلی  نبودند.

مدیر توسعه بازرگانی جهاد کشاورزی فارس با اشاره به اینکه با همکاری‌های صورت گرفته با اتحادیه مرغ تخم گذار در استان فارس تاکید کرد: واحدهای مرغداری اتحادیه مرغ تخم گذار موظف به فروش ۳۰ درصد تولیدات خود بصورت فله ای هستند.

وی در ادامه افزود: قیمت تخم مرغ‌های بسته بندی در بازار نیز با در نظر گرفتن هزینه بسته بندی تعیین شده و بازرسان سازمان صنعت و معدن با همکاری جهاد کشاورزی فارس روند قیمت‌ها را کنترل می کنند.

رنجبری با یادآوری اینکه اصلی ترین مشکل تولید کنندگان مربوط به تولید مواد اولیه همانند خوراک طیور بوده تصریح کرد: بالارفتن نرخ  ارز باعث شده که بسیاری از نیازهای اصلی مرغداری‌های همانند مکمل‌های غذایی و واکسن‌ها رشد صعودی پیدا کند و تأثیر افزایشی بر قیمت بگذارد.

مدیر توسعه بازرگانی جهاد کشاورزی فارس خاطرنشان کرد: احتمال تجدید نظر در قیمت مصوب وجود دارد و پیش بینی می شود با توجه به مشکلات و کمبود تخم مرغ قیمت مصوب فله ای در حدود کیلویی ۱۷ هزار تومان مصوب شود.

رنجبری افزود: همچنان در حال رایزنی با اتحادیه مرغ تخم گذار در خصوص افزایش عرضه و برطرف کردن کمبود این محصول در بازار هستیم.

کد خبر: ۶۲٬۹۲۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha