۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۷
مجلس در حال بررسی افزایش سقف معاف از مالیات مشاغل آزاد است
نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه:

مجلس در حال بررسی افزایش سقف معاف از مالیات مشاغل آزاد است

خدابخشی، نایب رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس از تصویب نمایندگان برای معافیت مالیاتی مشاغل آزاد و اصناف با درآمد سالانه تا ۳۶ میلیون تومان در بودجه ۱۴۰۰ خبر داد و افزود: احتمال دارد در کمیته تلفیق در خصوص افزایش سقف مصوب تجدید نظر شود.

به گزارش بازار، «محمدخدابخشی» با اشاره به میزان سقف معافیت مالیاتی برای سال ۱۴۰۰ افزود: بر اساس مصوبه کمیسیون حقوق‌های دریافتی تا سقف ۴ میلیون تومان و سالانه ۴۸ میلیون تومان از مالیات معاف خواهند بود و مشاغل آزاد و اصناف با درآمد سالانه تا ۳۶ میلیون تومان نیز از پرداخت مالیات معاف هستند.

وی در خصوص مابه التفاوت سقف معاف از مالیات اصناف و کارمندان گفت: اصناف مالیات را به صورت سالیانه پرداخت می کنند و به دلیل تاخیر در پرداخت در مقایسه با کارکنان که به صورت ماهیانه پرداخت میکنند از سقف معافیت کمتری برخوردار هستند.

وی گفت مجلس در پی حمایت از مشاغل آزاد به خصوص در وضعیت آسیب در زمان کرونا است.

نایب رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به درآمدهای حاصل از گمرک در بودجه سال آینده گفت: دولت برای واردات خودرو رقم ۲ هزار میلیارد تومانی در نظر گرفته که مبنای این درآمد ارز ۴۲۰۰ تومانی است که تناسبی با ارز نیمایی سال آینده ندارد و این رقم باید افزایش یابد.

نایب رئیسه کمیسیون برنامه و بودجه مجلس عنوان کرد: اعضای کمیسیون پس از بررسی تبصره ۱۲ لایحه بودجه ۱۴۰۰ با افزایش ۲۵ درصدی حقوق مربوط به کارکنان دستگاه‌های اجرایی، اعضای هیئت علمی، قضات و بازنشستگان مندرج در لایحه بودجه نیز موافقت کردند.

کد خبر: ۶۲٬۹۰۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha