۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۷
۱۰۸ هزار کیلومتر باند از جاده‌های قزوین برف‌روبی شدند

۱۰۸ هزار کیلومتر باند از جاده‌های قزوین برف‌روبی شدند

قزوین - همزمان با آغاز اجرای طرح راهداری زمستانی تاکنون ۱۰۸ هزار کیلومتر باند از جاده‌های استان قزوین برف روبی شده است.

به گزارش خبرنگار بازار به نقل از روابط عمومی راهداری استان قزوین، جواد حق‌لطفی، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین روز شنبه تصریح کرد: طی این مدت همچنین راهداران مستقر در سطح راه‌های ارتباطی استان یک هزار و ۱۱ خودروی گرفتار شده در برف و کولاک را رهاسازی و به آنها امدادرسانی کردند.

وی اضافه کرد: در عملیات راهداری زمستانی که به طور میانگین با ۴۰ روز برفی همراه بوده، ۷۰ مسافر گرفتار در برف نیز از سوی راهداران در راهدارخانه‌های استان اسکان داده شدند.

این مسوول راهداری استان با بیان اینکه در مدت اجرای طرح زمستانی امسال، ۲۰ روز از فصل سرما با کولاک برف همراه بوده، یادآور شد: طی همین مدت ۳۰ هزار تن ماسه و نمک جهت انجام عملیات برف‌روبی جاده‌های استان مصرف شده است.

حق لطفی اضافه کرد: ۳۰۰ دستگاه ماشین‌آلات سبک و سنگین به همراه ۳۵۰ نیروی راهدار در راهدارخانه‌ها، گردنه‌ها و راه‌های ارتباطی این استان در طول اجرای طرح زمستانی با تمام تجهیزات و امکانات خود جهت خدمات رسانی به مسافران آماده بوده‌اند.

قزوین با داشتن ۶ هزار و ۶۷۷ کیلومتر راه شامل ۲۱۷ کیلومتر آزادراه، ۳۱۳ کیلومتر بزرگراه، ۲۳۰ کیلومتر راه اصلی، ۵۶۴ کیلومتر راه فرعی، ۲ هزار و ۳۳۷ کیلومتر راه روستایی آسفالته، ۹۹۳ کیلومتر راه شوسه، یک هزار و ۹۷۳ کیلومتر راه خاکی و ۱۰ گردنه به طول ۱۶۱ کیلومتر یکی از پرترافیک‌ترین نقاط جاده‌ای کشور را به خود اختصاص داده است.

کد خبر: ۶٬۲۸۵

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha