۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۰
۱۶۰۰ کیلومتر از پروژه ریلی کشور طی سال جاری و آینده افتتاح می شود
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه راه‌های کشور:

۱۶۰۰ کیلومتر از پروژه ریلی کشور طی سال جاری و آینده افتتاح می شود

ساوه- مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه راه‌های کشور از در حال ساخت بودن ۱۲۰۰ کیلومتر آزادراه در کشور خبر داد و گفت: ۱۶۰۰ کیلومتر از پروژه ریلی طی سال جاری و آینده افتتاح می شود.

به گزارش خبرنگار بازار، خیرالله خادمی عصر چهارشنبه به منظور بازدید از طرح‌های راه‌سازی خمین و پروژه های کنارگذر شمالی و غربی شهر ساوه در استان مرکزی حضور یافت.

خادمی در حاشیه این بازدید ها جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه مجموعا یک هزار و ۲۰۰ کیلومتر آزاد راه در کشور در حال ساخت است  و توسعه آزادراه‌ها علاوه بر تردد ایمن برای مردم از لحاظ بین المللی نیز تاثیرگذار است گفت: یکی از این طرح‌های آزادراهی مهم کنارگذر جنوبی در استانهای تهران و  البرز است که به زودی به بهره برداری خواهد رسید.

خادمی در خصوص افزایش مهلت پرداخت عوارض الکترونیکی آزادراه‌ها نیز گفت: با توجه به تعاملات صورت گرفته با پلیس راهنمایی و رانندگی کشور این تفاهم ایجاد شده که این پرداخت ها از ۲۴ ساعت به ۷۲ تغییر کند و مردم زمان بیشتری برای پرداخت داشته باشند.

وی عنوان داشت: پرداخت تعرفه عوارض آزادراه‌ها یکی از مواردی است که باید در این زمینه کار صورت بگیرد و اگر بخواهیم از کشورهای دیگر الگو برداری داشته باشیم می بینیم که کشورهای دیگر قبل از عبور این عوارض ها را پرداخت می کنند لذا با استفاده از این تمهید می توانیم از اتلاف وقت و زمان و معطلی مردم نیز جلوگیری کنیم.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه راه‌های کشور در رابطه با پروژه های قابل افتتاح و بهره برداری برای امسال نیز گفت: ۱۰ کیلومتر از کنارگذر محلات که ۱۷ کیلومتر است امسال و چهار کیلومتر از رینگ کنار گذر خمین تا بهار سال آینده و ۱۰ کیلومتر از مسیر خمین  به الیگودرز تا پایان سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد و ۱۵ کیلومتر باقی مانده  از مسیر خمین به الیگودرز به مناقصه  گذاشته می‌شود.

خادمی در خصوص اجرای سه هزار و ۴۰۰ کیلومتر مسیر ریلی در کشور اظهار داشت:  هم اکنون نه پروژه ریلی در اولویت قرار دارد و تلاش می شود یک هزار و ۶۰۰کیلومتر از این مسیر در سال جاری  و سال ۱۴۰۰ به بهره برداری برسد که سه استان کشور در این مسیر ریلی قرار دارند.

کمبود منابع مالی پروژه احداث کنارگذرهای شمالی و غربی ساوه را متوقف کرده است
محمد سبزی، نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی نیز در این بازدید با بیان اینکه محور قدیم ساوه به همدان یکی از نقاط حادثه خیز محسوب می شود اظهار داشت: حوادث این محور تا ۳۰ درصد نیز تخمین زده شده است.

سبزی با اشاره به اینکه احداث کنارگذرهای شمالی و غربی برای کاهش بار ترافیک درون شهری و تردد کامیون و کم شدن آلودگی ساوه نقش به سزایی دارد عنوان داشت: به دلیل کمبود منابع مالی این امر تاکنون محقق نشده است.

وی گفت: یکی از خواسته های برحق مردم در مسیر قدیم ساوه به غرق آباد و نوبران تعریض و بهسازی این مسیر است چرا که در این منطقه صنایع و کارخانه های متعددی با اشتغال بیش از یک هزار و ۵۰۰ نفر وجود دارد و مسیر پرحادثه بوده است.

کد خبر: ۶۲٬۸۳۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha