۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۵
پیشنهاد حذف تخصیص ارز دولتی و افزایش مبلغ یارانه نقدی
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس عنوان کرد؛

پیشنهاد حذف تخصیص ارز دولتی و افزایش مبلغ یارانه نقدی

تبریز- عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: از آنجا که ارز ۴۲۰۰ تومانی خیری برای مردم نداشت باید با اخذ سازوکاری مناسب، به جای تخصیص ارز دولتی، از این اعتبار برای افزایش یارانه مردم استفاده کرد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده مردم ورزقان در مجلس، الهوردی دهقانی درباره درخواست وزیر صمت از نمایندگان مجلس مبنی بر حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی از بودجه سال ۱۴۰۰، اظهار داشت: ارز ۴۲۰۰ تومانی رانت‌آور و فسادزا است چراکه مواد اولیه و کالاهای اساسی وارداتی با ارز دولتی، با نرخ آزاد به دست مصرف‌کننده اصلی می‌رسد و تنها عده‌ای خاص از آن بهره می‌برند.

نماینده مردم ورزقان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ارز ۴۲۰۰ تومانی خیری برای مردم نداشت و تورم کالاهای اساسی طی سال های گذشته موید این نکته است، افزود: کارشناسان و متخصصان حوزه اقتصاد بر تک نرخی بون ارز تاکید می‌کنند اما با وجود تمام این اصرارها دولت به حذف ارز دولتی و تک نرخی شدن ارز در بودجه سال آینده بی توجه است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه مجلس ضمن مخالفت با ارز ۴۲۰۰ تومانی معتقد است باید جلوی هرگونه رانت در کشور گرفته شود و بدون تردید ارز ۴۲۰۰ تومانی نتیجه ای جز فساد و رانت ندارد، اضافه کرد: افرادی که این ارز را دریافت کرده‌اند پس از گذشت چند ماه، هنوز کالاها را در انبارها نگهداری و به بازار ارائه نکرده‌اند و یا با قیمت‌های چند برابر به دست مردم می‌رسانند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس ادامه داد: باید با اخذ سازوکاری مناسب، به جای تخصیص ارز دولتی که به دست مصرف کننده واقعی نمی‌رسد، این اعتبار را تحت عنوان یارانه به مردم پرداخت کرد.

کد خبر: ۶۲٬۸۳۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • هم میهن IR ۰۳:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
      0 0
      باسلام.مبلغ یارانه را اضافه کنید،نیازمندیم شدید