۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۳
توافق با اوراسیا موجب تسهیل روابط تجاری می‌شود
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس:

توافق با اوراسیا موجب تسهیل روابط تجاری می‌شود

مشکینی، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس، مذاکرات سازمان تجارت آزاد اوراسیا با ایران را فرصتی برای تسهیل مبادلات و افزایش سرمایه‌گذاری‌های اقتصادی دانست.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، محمود عباس زاده مشکینی، در توضیح اظهارات اخیر رئیس جمهور روسیه درباره آغاز مذاکرات سازمان تجارت آزاد اوراسیا با ایران، گفت: ایران جز کشورهای دارای اقتصاد برتر دنیاست و در حوزه‌های انرژی، کشاورزی، پتروشیمی و در عرصه نظامی از توانایی‌های بالایی برخوردار است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: از سوی دیگر جمهوری اسلامی ایران با داشتن مرزهای آبی و خشکی فراوان، همسایگان زیادی دارد و مراودات اقتصادی با آنها فرصت خوبی برای افزایش تبادلات و سرمایه‌گذاری‌های اقتصادی است.

وی با بیان اینکه روسیه، چین، کره جنوبی، ژاپن و حتی ترکیه از کشورهای قدرتمند اقتصادی هستند که می‌توانند روابط تجاری- اقتصادی خوبی با ایران داشته باشند، تصریح کرد: آنچه رئیس جمهور روسیه از آن خبر داده بر پایه ایجاد یک شیوه همکاری جدید و توسعه روابط تجاری است که قطعا تبادلات اقتصادی ما را تسهیل می‌کند.

عباس زاده مشکینی در ادامه تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران از این مذاکرات استقبال خواهد کرد، توسعه تجارت ایران با این کشورها به ویژه در شرایط تحریم اقتصادی می‌تواند به نفع ملت باشد

کد خبر: ۶۲٬۸۲۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha