۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۴
ارزش صادرات غیر نفتی از آذربایجان غربی ۶۶درصد افزایش یافت
ناظر گمرکات آذربایجان غربی:

ارزش صادرات غیر نفتی از آذربایجان غربی ۶۶درصد افزایش یافت

ارومیه- ناظر گمرکات آذربایجان غربی گفت: میزان صادرات غیرنفتی استان ۱۹ درصد کاهش یافته است.

به گزارش بازار به نقل از ایسنا، ناصر برکابیان با اعلام این خبر افزود: از آغاز سال جاری تاکنون میزان صادرات قطعی کالاهای غیرنفتی استان بالغ بر یک میلیون و ۱۲۵هزارتن به ارزش یک میلیون و ۶۰۳ میلیون دلار بوده که نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته در بخش وزنی ۱۹ درصد کاهش و در بخش دلاری ۶۶درصد افزایش داشته است.

برکابیان با اشاره به اینکه بیشترین اقلام صادر شده از گمرک پیرانشهر بوده است، تصریح کرد: بیشترین اقلامی که از گمرکات مرزی استان صادرشده مربوط به روغن های سبک به ارزش ۱۲۳میلیون دلار و سهم ارزشی ۸درصد، هندوانه به ارزش دلاری ۵۱میلیون دلار و سهم ارزشی ۳درصد، انواع نان ها به ارزش دلاری ۳۸ میلیون دلار و سهم ارزشی ۲ درصد، سیب تازه به ارزش دلاری  ۱۰۰میلیون دلار و سهم ارزشی‌ ۶ درصد و آب سیب به ارزش ۳۲ میلیون دلار و سهم ارزشی ۹.۱درصد است.

ناظر گمرکات استان میزان واردات از گمرک استان را در سال جاری ۵۰۳هزارو۸۴۳تن و ارزش ۷۲۱ میلیون دلار اعلام و اظهار کرد: میزان واردات از گمرک استان نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته از نظر وزنی۵۳درصد و از نظر ارزش دلاری ۷۲ درصد افزایش یافته است.

برکابیان با تاکید بر اینکه بیشترین واردات استان از کشور ترکیه است، یادآورشد: موز به ارزش  ۱۶۷میلیون دلار و سهم ارزشی ۲۳درصد، موتورگیربکس آسانسور به ارزش ۱۵میلیون دلار وسهم ارزشی ۲درصد، الیاف مصنوعی به ارزش ۱۸میلیون دلار ، لاستیک خودرو به ارزش ۱۲میلیون دلار و سهم ارزش ۶.۱ درصد و اجزا و قطعات برای تریلر به ارزش ۱۱ میلیون دلار و سهم ارزشی ۵.۱ بیشترین محصولات وارداتی به استان را به خود اختصاص داده است.

وی ادامه داد: بیشترین واردات کالا در استان مربوط به گمرک بازرگان با وزن  ۳۶۲هزارو ۶۳۴تن  و ارزش بیش از ۴۲۲هزارو ۶۷دلار است.

کد خبر: ۶٬۲۸۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha