۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۲
ممنوعیت تردد شبانه خودروهای سنگین و دیزلی در تهران
استاندار تهران اعلام کرد

ممنوعیت تردد شبانه خودروهای سنگین و دیزلی در تهران

محسنی بندپی، استاندار تهران گفت: تردد شبانه همه خودروهای سنگین و دیزلی در شهر تهران تا اطلاع بعدی ممنوع شد.

به گزارش بازار، محسنی بندپی در جلسه کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران افزود: در شرایطی که با بیماری کوید ۱۹ مواجهیم، الودگی هوا را نیز شاهد هستیم بنابراین تصمیماتی در این خصوص در جلسه امروز گرفته شد که از همه دستگاه‌های ذی ربط درخواست می‌شود به طور جدی این تصمیم‌ها اجرا شود.

وی گفت: سازمان محیط زیست استان و دانشگاه علوم پزشکی که سلامت آحاد جامعه را رصد می‌کنند، موظف هستند بر این موارد نظارت کنند.

استاندار تهران افزود: بنابراین از شنبه (۶ دی) تردد شبانه همه خودروهای سنگین و دیزلی مانند تریلر و کامیون‌ها اعم از کامیون‌های حمل نخاله و ... تا اطلاع بعدی ممنوع است.

وی گفت: همچنین فعالیت‌های تمام کارگاه‌های عمرانی نیز ممنوع خواهد بود.

به محدودیت‌های ناشی از احتمال افزایش آلایندگی هوا در هفته آینده اظهار داشت: بر اساس گزارش هواشناسی از بعدازظهر امروز تا صبح جمعه هوای مناسب همراه با بارندگی و وزش باد داریم منتها از عصر جمعه پایداری هوا آغاز می‌شود و از شنبه تا سه شنبه افزایش آلایندگی را خواهیم داشت.

وی با اشاره به تاثیر کیفیت هوا بر سلامت آحاد جامعه افزود: هم افزایی افزایش آلایندگی با افزایش احتمالی مبتلایان و فوتی‌های ناشی از بیماری کووید ۱۹ وجود دارد و سازمان جهانی بهداشت نیز این موضوع را اعلام کرده است؛ بنابراین گزارش تردد روزانه خودروهای سنگین و دیزلی در شهر هم به طور کلی ممنوع است.

صرفه جویی ۲۵ میلیون متر مکعبی گاز در صورت کاهش یک تا دو درجه‌ای حرارت منازل
استاندار تهران با اشاره به صرفه جویی ۲۵ میلیون مترمکعبی مصرف گاز در صورت کاهش یک تا دو درجه‌ای حرارت منازل؛ بر اثرگذاری تصمیم‌های کارگروه اضطرار آلودگی در صورت مشارکت دستگاه‌های اجرایی و شهروندان تاکید کرد.

انوشیروان محسنی بندپی ادامه افزود: ۶۱ درصد آلایندگی‌ها با خودروهای حمل و نقلی ایجاد می‌شود، از این رو معاینه فنی از اهمیت به سزائی برخوردار است.

وی با اشاره به لزوم پیگیری جدی معاینه فنی خودروها و موتورسیکلت‌ها گفت: از سه میلیون موتور سیکلت تنها ۳۳ دستگاه معاینه فنی دریافت کردند که باید پلیس راهور تشدید برخورد با خودروها و موتورسیکلت‌های آلاینده را در دستور کار قرار دهد و حتی طبق قانون نسبت به توقف تردد خودروها و موتورسیکلت‌های دودزا اقدام کند.

استاندار تهران با اشاره به اینکه سوخت مازوت در افزایش آلایندگی بسیار موثر است، افزود: شرکت گاز باید با اطلاع رسانی به آحاد جامعه زمینه همراهی و مشارکت شهروندان برای کاهش یک تا دو درجه‌ای حرارت منازل را فراهم کند تا صرفه جویی مصرف گاز محقق شود.

محسنی بندپی با بیان اینکه تصمیم‌های این جلسه نیازمند همراهی و مشارکت دستگاه‌ها و شهروندان است، افزود: در رابطه با مصرف کارخانه‌های سیمان و همچنین کارخانه‌های اطراف تهران همانند سیمان ری شرکت گاز مکلف شد مانند گذشته همراهی و همکاری برای تامین سوخت گاز را در دستور کار قرار دهد.

کد خبر: ۶۲٬۸۰۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha