۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۴
امکان کم فروشی در جایگاه‌های سوخت وجود ندارد
رئیس کانون انجمن جایگاه داران سوخت:

امکان کم فروشی در جایگاه‌های سوخت وجود ندارد

صالحی، رئیس کانون انجمن جایگاه داران سوخت کشور گفت: به هیچ وجه امکان کم فروشی در جایگاه‌های سوخت وجود ندارد.

به گزارش بازار، همایون صالحی با اشاره به انتشار ویدیویی در فضای مجازی در خصوصی کم فروشی در جایگاه‌های سوخت افزود: اظهارات مطرح شده در کلیپ، نشان از ناآگاهی و بی اطلاعی فرد مذکور دارد و اگر فردی کمی با نحوه کار نازل‌های سوخت آشنایی داشته باشد متوجه کذب یودن اظهارات مطرح شده خواهد شد.

وی در این باره گفت: پمپ‌هایی که در داخل مخازن جایگاه‌های سوخت قرار گرفته، پمپ غریق نامیده می‌شود و نحوه کار این پمپ‌ها به صورت رانشی است یعنی فرآورده به سمت نازل و سوخت گیری هدایت می‌کند و به دلیل ساختار رانشی آن امکان بازگشت سوخت را ندارد و شلنگ سوخت گیری همواره پر از فرآورده‌های نفتی است و امکان وجود داشتن هوا در شیلنگ‌ها وجود ندارد.
 
رئیس کانون انجمن جایگاه داران سوخت کشور تصریح کرد: اینکه گفته شود مقداری از سوخت در شلینگ باقی مانده و هرگز به مشتری تحویل داده نمی‌شود کذب محض است، زیرا شیلنگ‌ها همیشه پر از فرآورده است و همواره پشت فنر سرنازل فرآورده وجود دارد که با فشار مشتری فنر آزاد شده و فراورده تحویل می‌شود.
 
صالحی در توضیح بیشتر گفت: خروجی‌های نازل مجهز به سوپاپ و فنر است و در مسیر خروجی قرار گرفته است زمانی که اهرم نازل را فشار دهیم، امکان سوخت گیری فراهم خواهد شد و در صورت عدم فشار نازل سوخت گیری انجام نخواهد شد بنابراین هیچ وقت شیلنگ‌ها از فراورده خالی نمی‌شود.
 
رئیس کانون انجمن جایگاه داران سوخت کشور تصریح کرد: شیربرقی در داخل دیستنسر یا همان تلمبه وجود دارد و از سوی دیگر همه جایگاه داران عملیات ۱۰ روزه گزارش از میزان دریافت و فروش را به شرکت ملی پخش ارائه خواهند کرد و در صورت کسر و مازاد عملکرد دستگاه‌ها بررسی می‌شود.
 

کد خبر: ۶۲٬۸۰۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha