۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۲
تعیین تکلیف احداث سد خدا آفرین با کشور آذربایجان
وزیر نیرو خبر داد

تعیین تکلیف احداث سد خدا آفرین با کشور آذربایجان

اردکانیان، وزیر نیرو از تعیین تکلیف سد خدا آفرین با امضای توافقنامه بین ایران و کشور آذربایجان خبر داد.

به گزارش بازار، رضا اردکانیان در حاشیه جلسه هیئت دولت با بیان اینکه طبق این توافقنامه، بحث‌های مالی اجرای این طرح روشن شده است افزود: بزرگ بودن طرح و اختلاف نظرهای کارشناسی موجود در خصوص نحوه محاسبه موضوع مالی، سبب طولانی شدن اجرای این طرح شده است.

وی با اشاره به جلسه برگزار شده با معاون نخست وزیر جمهوری آذربایجان گفت: با این توافق، بلافاصله اقدام لازم برای احداث نیروگاه‌های برق آبی این سد انجام خواهد شد.

وزیر نیرو ادامه داد: سد خداآفرین سد مهمی است که بر روی رودخانه مرزی ارس قرار خواهد گرفت و یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون مترمکعب آب را در طول سال تنظیم خواهد کرد.

اردکانیان با اشاره به بهره برداری ۱۲۰ هزار هکتار اراضی پایین دست این سد از آب پشت سد، افزود: تا قبل از احداث سد، ۷۵ هزار هکتار از اراضی زیر کشت بودند که بعد از احداث سد، ۴۲ هزار هکتار دیگر نیز به این رقم اضافه خواهد شد.

وی با بیان اینکه این سد دارای دو نیروگاه برق آبی ۲۸۰ مگاواتی است ادامه داد: موافقنامه این طرح ۴ سال پیش انجام شده و به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده است که از جمله کارهای قابل انجام برای ایران، محاسبه هزینه‌های احداث سد بود.

کد خبر: ۶۲٬۷۵۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha