۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۰
تحریم و فشار آمریکا علیه ارسال دارو به ایران
رئیس دفتر رئیس جمهور مطرح کرد

تحریم و فشار آمریکا علیه ارسال دارو به ایران

واعظی، رئیس دفتر رئیس جمهور گفت: تحریم و فشار بیش از حد آمریکا مشکلی برای ارسال دارو، واکسن و کالای اساسی به کشور است.

به گزارش بازار، محمود واعظی در حاشیه جلسه امروز هیات دولت در جمع خبرنگاران افزود: آمریکا می‌گوید محدودیتی برای ارسال واکسن و دارو به ایران نداریم، اما درعمل وقتی می‌خواهیم دارو و واکسن خرید و تامین کنیم، آمریکا فشار می‌آورد با بانک‌های مختلف تماس می‌گیرد و حتی مانع دریافت ۵ میلیارد دلار برای تامین و خرید کالای اساسی و دارو شده است.

وی تصریح کرد: مشکل اساسی اکنون مسئله جنگ اقتصادی و فشاری است که آمریکا می‌آورد و نتیجه آن‌ها گرانی و مشکلاتی است که برای مردم به وجود آمده است.

رئیس دفتر رئیس جمهور در ادامه گفت: تا وقتی که تحریم‌های آمریکا و فشاری که روی بانک‌ها وجود دارد مسئله محدودیت‌های اف‌ای تی اف خودش را نشان نمی‌دهد.

واعظی افزود: مسئولانی که تا یک ماه دیگر در آمریکا بر سر کار می‌آیند در رقابت‌های انتخاباتی اعلام کردند که قرار است به چند پیمان بزرگ بین المللی از جمله برجام برگردند، اکنون که پیروز شدند یک فضای جدیدی در کشورهای مختلف در ارتباط با همکاری اقتصادی بانکی و تجاری با ایران به وجود آمده است.

وی افزود: این روزها شاهد هستیم که کشورهای مختلف با سفرای ما تماس می‌گیرند و از علاقه مندی خود می‌گویند که تا ۲۰ ژانویه که محدودیت‌ها فشارها برداشته می‌شود برای همکاری با ایران آماده ایم.

رئیس دفتر رئیس جمهور تصریح کرد: ما می‌خواهیم همه چیز برگردد به قبل از ترامپ در آن زمانی که قرار است با بانک‌های دنیا کار کنیم و روابط عادی شود این محدودیت‌ها آنجا خودش را نشان می‌دهد که امیدوارم مجمع تشخیص مصلحت نظام با تدبیر تصمیم بگیرد و تا آن زمان موانع برداشته شود.

کد خبر: ۶۲٬۷۴۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha