۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۲
فروش روزانه ۲.۳ میلیون بشکه نفت در لایحه قابل قبول نیست؛ مجلس در پی رفع قرض از دولت آینده
نیکزاد در گفت‌وگو با بازار:

فروش روزانه ۲.۳ میلیون بشکه نفت در لایحه قابل قبول نیست؛ مجلس در پی رفع قرض از دولت آینده

اردبیل- نیکزاد، نائب رئیس مجلس با تاکید بر اینکه فروش روزانه دو میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه نفت در لایحه ۱۴۰۰ قابل قبول نیست، گفت: خرج بیش از یک میلیون بشکه نفت در بودجه شدنی نیست.

علی نیکزاد ثمرین در گفت‌وگو با خبرنگار بازار در اردبیل اظهار داشت: با توجه به این که دولت در لایحه بودجه ۱۴۰۰ فروش دو میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه به صورت روزانه را در دستور کار قرار داده است اما با توجه به فرامین مقام معظم رهبری تخصیص ۲۰ درصد از فروش یک میلیون بشکه نفت به صندوق توسعه ملی مبنای کار قرار گرفته است و اگر بیش از یک میلیون بشکه نیز باشد باید ۳۸ درصد آن به صندوق اعطاء شود تا بدهی‌های گذشته برطرف شود.

وی با اشاره به این که اقتصاد سیاسی پیشنهاد فروش این میزان نفت به صورت روزانه در مجلس منطقی به نظر نمی‌رسد، گفت: براساس فرمایشات مقام معظم رهبری خرج بیش از یک میلیون بشکه نفت در بودجه شدنی نیست و به همین منظور باید در این زمینه تصمیمات مناسبی اتخاذ شود.

نماینده مردم اردبیل و نمین و نیر و سرعین در مجلس شواری اسلامی ادامه داد: از طرفی دیگر فروش یک میلیون بشکه نفت در روز به صورتی است که ۱۴.۵ درصد به شرکت ملی نفت و ۳۸ درصد به صندوق توسعه ملی داده می‌شود که این میزان خیلی کم‌تر از چیزی است که دولت برای تزریق در لایحه بودجه سال آینده در نظر گرفته بود.

نیکزاد ادامه داد: فروش ۷۰ هزار میلیارد تومان اوراق سلف نفتی در لایحه بودجه سال آینده پیش‌بینی شده است و از سوی مجلس و شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا به دنبال رفع مقروض کردن دولت برای سال آینده هستیم که به همین منظور باید در این زمینه تصمیمات مناسبی اتخاذ شود.

وی اظهار کرد: به دنبال ساماندهی و اصلاح لایحه بودجه ۱۴۰۰ هستیم تا بتوانیم در کنار دولت برای حل مشکلات مردمی گام برداشته و با انجام اقدامات لازم و اساسی راه رسیدن به توسعه و پیشرفت جامعه را محقق کنیم که این مسئله در گرو همدلی و وحدت مجلس و دولتمردان ممکن خواهد بود.

کد خبر: ۶۲٬۶۸۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha