۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۹
احتمال شیوع کرونای انگلیسی در سراسر اتحادیۀ اروپا| کنترل هماهنگ شده مسافران ورودی از لندن
اونیره بررسی کرد:

احتمال شیوع کرونای انگلیسی در سراسر اتحادیۀ اروپا| کنترل هماهنگ شده مسافران ورودی از لندن

احتمال شیوع گونه انگلیسی کووید ۱۹در سراسر اروپا وجود دارد.

بازار؛ گروه بین الملل: پروازهای میان ایتالیا و انگلیس تا ۶ ژانویه متوقف شدند و کسانی نیز که در ۱۴ روز گذشته از انگلیس وارد کشور شدند باید تحت آزمایش قرار بگیرند. شهروند ایتالیایی که نتیجۀ آزمایشش در رابطه با ابتلا به گونۀ جدید انگلیسی مثبت شد، فاقد علامت بوده و حالش خوب است.

این ویروس با جهش، سریع تر شیوع پیدا می کند لیکن تأثیرات آن شدیدتر نخواهد بود. فردی که از لندن وارد رم شد در بیمارستان بستری نشد لیکن در خانه قرنطینه شده است.

نخست وزیر انگلیس با توجه به اینکه این ویروس جهش یافته به طرز گسترده ای در جنوب کشور شایع شده است، دستور تعطیلی سراسری در این مناطق داده است.

روز گذشته وزیر بهداشت ایتالیا اعلام کرد که ارتباط هوایی با انگلیس متوقف شده است. آنچه باعث نگرانی ست، ظرفیت بیمارستان ها در صورت افزایش سریع شیوع کووید است. همان گونه که اخیراً در انگلیس و به ویژه در لندن اتفاق افتاده است.

کل اروپا نگران شیوع گونۀ جدید ویروس است که قطعاً به دانمارک و هلند نیز سرایت کرده است. بامداد امروز یک جلسۀ اضطراری با حضور نمایندگان کشورهای عضو اتحادیۀ اروپا تشکیل شد تا پاسخی متفق در مقابل این خطر تازه هماهنگ نمایند. کمیسیون اروپا کشورهای عضو را ترغیب نمود که پروازهایشان را متوقف سازند.

مرکز پیشگیری و کنترل بیماری های اروپا از مقامات بهداشتی و آزمایشگاه های اروپا خواست نمونه های ویروس را مورد آزمایش و بررسی قرار داده تا پی به قدرت شیوع این گونۀ جدید ببرند. آزمایش مقدماتی که در انگلیس انجام شد نشان داد که این گونۀ جدید بیشتر از گونه های قبلی قدرت سرایت دارد. از کشورهایی که با موارد ابتلا به این گونۀ جدید مواجه می شوند خواسته شده از طریق سیستم های هشدار سریع نتایج را گزارش کنند.

کد خبر: ۶۲٬۶۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha