۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۶
۶ میلیون و۸۰۱ هزارو۵۸۳ تن ورق سرد و گرم فولادی در کشور تولید شد| کاهش صادرات محصولات فولادی
در هشت ماهه نخست امسال؛

۶ میلیون و۸۰۱ هزارو۵۸۳ تن ورق سرد و گرم فولادی در کشور تولید شد| کاهش صادرات محصولات فولادی

در هشت ماهه نخست سال جاری در مجموع ۴ میلیون ۷۱۸ هزار و ۴۰۹ تن ورق گرم و یک میلیون و ۸۳ هزار و ۱۷۴ تن نیز ورق سرد در واحدهای فولادی سازی کشور تولید شده است.

بازار؛ گروه صنعت: براساس آمار عملکرد سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، در این مدت واحدهای فولادی سازی کشور یک میلیون و ۶۰۵ هزار و ۱۲۹ تن میلگرد و ۶۰۱ هزار و ۱۸۴ تن ورق عریض تولید کرده اند.

همچنین شرکت های فولاد سازی ایران در مدت یاد شده ۶۰۴ هزار و ۱۷۹ تن تیر آهن و ۱۸۱ هزار و ۳۵۳ تن میلگرد الیاژی و ۱۴۷ هزار و ۸۷۸ تن نیز ورق کالوانیزه در کشور تولید کرده اند.

در این مدت ۳۳ هزار و ۳۲۴ تن ریل، ۶ هزار و ۶۹ تن لوله و ۲۱ هزار و ۹۳۹ تن تسمه، کلاف آلیاژی و مهندسی در واحد های فولادسازی کشور تولید و به بازار عرضه شده است.

سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) در گزارش خود اعلام کرده است که در مدت یاد شده ۳۹ هزار و ۶۰۸ تن کلاف فولادی، ۱۴ هزار و ۷۲۳ تن سایر محصولات فولادی و ۳۹ هزار و ۳۰۷ تن چهارگوش و سایر آلیاژمهندسی در کشور تولید شده است.

تولید بیش از ۱۱ میلیون بیلت فولادی و اسلب 
در هشت ماهه نخست امسال بیش از ۱۱ میلیون و ۷۵۶ هزار و ۶۱۴ تن فولاد خام در مجتمع های فولادی در کشور تولید شده تا پس از تبدیل به محصولات فولادی به بازار عرضه شود.

در مدت یاد شده در مجموع ۷ میلیون و ۶۶۵ هزار و ۷۷۹ تن اسلب و ۴ میلیون و ۹۰ هزار و ۸۳۵ تن بیلت فولادی در مجتمع های تولید کنندگان فولاد تولید شده است.

همچنین در هست ماهه نخست سال جاری ۳ میلیون و ۴۳ هزار و ۹۳۱ تن محصول بلوم و ۱۹۱ هزار و ۳۱۷ تن بیلت آلیاژی مهندسی در کشور تولید شده است.

در این مدت ۱۱۹ هزار و ۳۲۹ تن بلوم آلیاژی مهندسی و ۲۶ هزار و ۴۳۲ تن اینگات برای تولید محصولات فولادی و عرضه به بازار در مجتمع های تولید فولاد خام در کشور تولید شده است.

تولید بیش از ۸ میلیون تن ورق سرد و گرم در سال گذشته 
این در حالی است که با تولید بیش از ۸ میلیون تن ورق سرد و گرم، در سال ۹۸ در کشور ۶ میلیون و ۶۹۷ تن ورق گرم و یک میلیون و ۶۴۴ هزار و ۲۰۵ تن ورق سرد تولید و به بازار عرضه شده است.

در سال گذشته همچنین ۲۰ هزار و ۸۶۶ تن ریل، ۹ هزار و ۸۲۰ تن لوله، ۳۵ هزار و ۴۸۰ تن کلاف و ۲۳۴ هزار و ۷۳۳ تن ورق کالوانیزه در فولادی سازی های کشور تولید شد.

در سال ۹۸ ۷۷۶ هزار و ۲ تن ورق عریض، ۸۲۰ هزار و ۱۰۳ تن تیرآهن و ۲ میلیون و ۱۸۹ هزار و ۳۴۴ تن میلگرد نیز در فولادسازهای کشور تولید و برای فروش عرضه شده است.

رشد ۶۹ درصدی واردات محصولات فولادی درهشت ماه
طبق گزارش انجمن تولید کنندگان فولاد کشور در هشت ماهه امسال (منتهی به آبان) واردات محصولات فولادی (مقاطع تخت و طویل) در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۶۹ درصد افزایش یافت.

برپایه جداول آماری انجمن تولید کنندگان فولاد ایران، هشت ماهه ابتدایی سال ۹۸ به میزان ۳۶۱ هزار تن محصولات فولادی وارد کشور شده بود، اما در دوره این گزارش امسال به رقم ۶۱۱ هزار تن رسیده است.

واردات شمش فولادی نیز در هشت ماهه امسال نسبت به مدت مشابه رشد ۳۳ درصدی را نشان می دهد.

میزان واردات شمش فولادی در دوره این گزارش در سال گذشته سه هزار تن ثبت شده بود، اما امسال در همین مدت به چهار هزار تن رسید.

رشد ۸۸ درصدی واردات مقاطع تخت
برابر گزارش انجمن تولید کنندگان فولاد، واردات مقاطع تخت فولادی از مجموع محصولات فولادی در هشت ماهه سال گذشته ۲۹۶ هزار تن بود، اما در دوره این گزارش امسال رقم ۵۵۶ هزار تن ثبت شد که افزایش ۸۸ درصدی را نشان می دهد.

کاهش واردات مقاطع طویل فولادی  
برخلاف مقاطع تخت فولادی، واردات مقاطع طویل در هشت ماهه امسال کاهش یافت، به طوری که به ۵۵ هزار تن رسید و در مقایسه با سال گذشته که ۶۵ هزار تن بود بیش از ۱۵ درصد رشد نشان می دهد.

کاهش صادرات محصولات فولادی 
درمقابل واردات محصولات فولادی، صادرات شمش فولادی در هشت ماهه امسال به رقم سه میلیون و ۷۸۷ هزار تن رسید که در مقایسه با مدت مشابه پارسال کاهش ۱۳ درصدی را نشان می دهد.

برپایه جداول آماری انجمن یاد شده، در هشت ماهه ابتدایی پارسال چهار میلیون و ۳۷۷ هزار تن شمش فولاد صادر شده بود.

همچنین براساس بررسی های به عمل آمده، در بخش صادرات شمش در حوزه اسلب، صدور ۹۱۴ هزار تن ثبت شد که در مقایسه با هشت ماهه ابتدایی ۹۸ که رقم یک میلیون و ۴۱۸ هزار تن بود، کاهش ۳۶ درصدی داشته است.

کد خبر: ۶۲٬۶۳۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha