۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۲
ضرب الاجل دو هفته‌ای به بانک‌های قم/ سقف تسهیلات رونق تولید در قم ۱۸۰۰ میلیارد تومان است
معاون استاندار قم مطرح کرد؛

ضرب الاجل دو هفته‌ای به بانک‌های قم/ سقف تسهیلات رونق تولید در قم ۱۸۰۰ میلیارد تومان است

قم- غضنفری، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم گفت: به بانک‌های عاملی که در ارائه تسهیلات رونق تولید کمتر از ۵۰ درصد از تسهیلات را پرداخت کرده‌اند ضرب الاجل دو هفته‌ای داده می‌شود.

به گزارش خبرنگار بازار،‌ مهرداد غضنفری عصر سه‌شنبه در حاشیه سی و ششمین جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان قم که در سالن کرامت استانداری قم برگزار شد در گفت‌وگو با خبرنگاران، گفت: در این جلسه گزارشی از نحوه ارائه تسهیلات بانک‌های عامل در ۳ بخش صنعت، کشاورزی و گردشگری ارائه شد که برخی بانک‌های عامل خوب ورود کرده و برخی دیگر کم‌تر از ۵۰ درصد از این تسهیلات در قالب رونق تولید را پرداخت کرده‌اند.

به گفته وی، بالغ بر ۵۱۷ میلیارد تومان سقف پرداخت شده از سوی بانک‌های عامل بوده که در کل این تسهیلات یک هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان است؛ بخش‌ها و دستگاه‌هایی هم در زمینه جذب منابع این تسهیلات ضعیف عمل کرده و نتوانسته‌اند این تسهیلات را جذب کنند از جمله میراث فرهنگی، لذا ابلاغ شده در یک زمان بندی دو هفته‌ای این تسهیلات را جذب و یا اعلام کند که توان جذب نداریم.

معاون هماهنگی اقتصادی استانداری قم افزود: تسهیلات ارائه شده از سوی دستگاه‌هایی که نتوانسته‌اند این مبلغ را جذب کنند به دیگر دستگاه‌هایی که بیش از نیاز اعتبار نیاز دارند ابلاغ خواهد شد.

لزوم هماهنگی بین دبیرخانه کارگروه و بانک‌های عامل
غضنفری با بیان اینکه باید بین دبیرخانه کارگروه و سیستم بانکی نوعی هماهنگی وجود داشته باشد، تصریح کرد: بانک‌ها اگر به صورت مستقیم پرداخت داشته باشند معادل عملکرد در رونق تولید آن‌ها ثبت می‌شود، بنابراین تلاش کنند پرداخت‌های خود را از طریق بخش رونق تولید به ثبت برسانند تا این تسهیلات با ارقام و اعداد در سیستم ثبت شود.

کد خبر: ۶۲٬۵۵۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha