۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۲
 دولت اهتمام ویژه ای برای تکمیل آزادراه تهران- شمال دارد
معاون اول رئیس جمهوری:

دولت اهتمام ویژه ای برای تکمیل آزادراه تهران- شمال دارد

ساری- معاون اول رئیس جمهوری گفت: دولت برای تکمیل قطعات آزادراه تهران شمال و سرعت بخشی به آن اهتمام ویژه ای دارد.

به گزارش بازار به نقل از استانداری مازندران، اسحاق جهانگیری در نشست مشترک مجمع نمایندگان مازندران استان مازندران را استانی راهبردی و پراهمیت برشمرد و گفت: استان مازندران با برخورداری از ظرفیت‌ها و مزیت های متعدد نظیر دریا و نزدیکی با پایتخت، شایسته پیشرفت و توسعه در زمینه های مختلف است.

وی با اشاره به اشتیاق و علاقه مردم کشور برای سفر و گردشگری به استانهای شمالی کشور، ضرورت تلاش برای تکمیل و توسعه زیرساختهای گردشگری این استانها را مورد تاکید قرار داد و افزود: باید تلاش کنیم با کمک بخش خصوصی زیرساختهای گردشگری استان مازندران را متناسب با جمعیت مسافران و گردشگران ورودی به این استان ارتقاء دهیم.

جهانگیری از دریا به عنوان یکی از مهمترین ظرفیت های استان مازندران یاد کرد و اظهار داشت: اقتصاد دریامحور فقط منحصر به ماهیگیری و شیلات نیست بلکه دهها رشته صنعتی با محوریت دریا وجود دارد که می‌تواند در استانهای ساحلی فعال شود و زمینه اشتغال و توسعه اقتصادی را فراهم آورد.

وی‌ ادامه داد: در سواحل جنوبی کشور نیز از ظرفیت دریا آنطور که باید استفاده نشده است، در حالی که سواحل مکران می تواند به کانون توسعه تبدیل شود. البته این دولت برای توسعه سواحل جنوبی کشور، طرح جامع توسعه سواحل مکران را تهیه کرده و در حال اجرای آن است.

ضرورت رفع موانع حضور بخش خصوصی در استان های شمالی
معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه بدلیل محدودیت های بودجه، توسعه متکی به بودجه دولت زمان‌بر خواهد بود، بر ضرورت رفع موانع حضور و فعالیت بخش خصوصی در استانهای شمالی کشور تاکید کرد و افزود: بخش خصوصی، بانکها، صندوق های بازنشستگی، شرکتهای سرمایه گذاری و نهادهایی نظیر ستاد اجرایی فرمان امام و بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی ظرفیت های بزرگی هستند که اگر شرایط فعالیت آنها در استانهای شمالی کشور تسهیل شود، بیش از گذشته نسبت به سرمایه گذاری در این استانها تمایل پیدا خواهند کرد.

جهانگیری با اشاره به مطالبه نمایندگان مردم استان مازندران در مجلس شورای اسلامی مبنی بر وجود مشکل آب شرب در برخی شهرهای استان، تصریح کرد: تامین آب بخصوص در شهرهای پرجمعیت موضوعی بسیار مهم است که نمی‌توان به سادگی از کنار آن عبور کرد و حتما این موضوع در دستور کار دولت خواهد بود.

وی اضافه کرد: دولت برای فاضلاب شهرهای استان مازندران و نیز مدیریت پسماند در این شهرها برنامه ریزی کرده است و این موضوعات را پیگیری خواهد کرد.

معاون اول رئیس جمهور همچنین با اشاره به سخنان نمایندگان استان مازندران در خصوص تالاب میانکاله، گفت: تالاب میانکاله سرمایه ای ملی و پراهمیت برای کشور است که حتما باید احیاء شود و امیدوارم با مشارکت و همکاری استانهای مازندران و گلستان شاهد احیاء و حل مسائل میانکاله باشیم.

جهانگیری با تاکید بر اهتمام ویژه دولت تدبیر و امید نسبت به تکمیل آزادراه تهران-شمال، خاطرنشان کرد: دولت سرمایه گذاری و وقت ویژه ای برای تکمیل این پروژه مهم گذاشته و خوشبختانه برخی قطعات آن افتتاح شده است که امیدوارم شاهد تکمیل و اتمام هرچه سریعتر این آزادراه پراهمیت باشیم.

کد خبر: ۶۲٬۵۵۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha