۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۶
 ۱۳ پروژه آبخوان داری درزنجان اجرا شده است
مدیرکل منابع‌طبیعی و آبخیزداری زنجان :

۱۳ پروژه آبخوان داری درزنجان اجرا شده است

زنجان-مدیرکل منابع‌طبیعی و آبخیزداری زنجان ،با بیان اینکه ۱۳ پروژه آبخوان داری در زنجان اجرا شده است، گفت: سالانه ۲۶ میلیون متر مکعب ترزیق آب به زمین های کشاورزی انجام می شود.

خلیل آفاجانلو در گفتگو با خبرنگار بازار به طرح های آبخوان داری و آبخیزداری  در استان  اشاره کرد و گفت: در ۱۸ حوزه منابع طبیعی اجرای پروژه پخش سیلاب  را انجام داده است.

وی با بیان اینکه  اجرای پروژه پخش سیلاب چهره آباد شهرستان زنجان بزرگ ترین پروژه سیلاب کشوری است، اظهار کرد: ۱۳ پروژه آبخوان داری و آبخیزداری در استان  اجرا شده که سالانه ۲۶ میلیون متر مکعب ترزیق آب به زمین های کشاورزی انجام می شود.

مدیرکل منابع طبیعی زنجان ، گفت: ۳.۵ برابر سد تهم صرفه جویی در آب داریم ویک سوم سد تهم را هم ترزیق می کنیم.

آقاجانلو  با بیان اینکه اعتبار تخصیص‌یافته برای اجرای طرح‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری در هشت شهرستان استان زنجان و ۱۶ حوزه تقسیم می‌شود، ابراز کرد:  ۱۰۱ هزار هکتار از زمین‌های استان  زنجان برای اقدامات آبخیزداری و آبخوان‌داری در حوزه‌های مختلف تعیین‌شده و پیمانکاران مجری این طرح‌ها در استان تعیین‌شده است.

وی با بیان اینکه کشور ما خشک و نیمه‌خشک است ، گفت: موضوع تسهیل گری و استفاده از ظرفیت و مشارکت‌های مردمی برای اجرای طرح‌ها ی آبخوان داری بسیار مهم است.

مدیرکل منابع طبیعی زنجان، تصریح کرد: مسائل فرسایش خاک، کم‌آبی و خشکسالی در انتخاب حوزه‌هایی برای اجرای طرح‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری مهم است.

کد خبر: ۶٬۲۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha