۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۳
اقتصاددان عراقی: فعال سازی صنعت خودرو تا حد زیادی به کاهش بیکاری کمک می کند

اقتصاددان عراقی: فعال سازی صنعت خودرو تا حد زیادی به کاهش بیکاری کمک می کند

غدیر العطار عضو شورای ملی تجارت عراق تأکید کرد فعال سازی صنعت خودرو سازی عراق می تواند نقش محوری در پیشبرد صنعت عراق داشته و تا حد زیادی در کاهش بیکاری این کشور مؤثر باشد.

به گزارش بازار به نقل از اخبار العراق، غدیر العطار اقتصاددان عراقی بر اهمیت برنامه ریزی دولت آینده عراق برای توسعه صنعت خودرو سازی تاکید کرد.

این عضو شورای ملی تجارت عراق افزود صنعت خودرو سازی شامل طراحی، ساخت و بازاریابی خودروها می شود.  

وی با اشاره به این که خودروسازی و مونتاژ می تواند یکی از پایه های اقتصاد عراق در حال حاضر باشد افزود: خودروسازی و مونتاژ با موانع و چالش های زیادی روبروست به طوریکه سرمایه گذاران عراقی رغبتی برای حضور در این عرصه ندارند.  

وی با تاکید بر ضرورت کاستن از این چالش ها و موانع به برخی از نکات اساسی برای فعال سازی خودرو سازی و مونتاژ در عراق اشاره کرد از جمله؛ افزایش بودجه این صنعت برای برآورده کردن نیازهای خودش، حل دشواری ها در عرصه فرایندهای اداری و بازاریابی و همچنین به کارگیری تعداد بیشتری از افراد شایسته و نیروی کار از بین مهندسین و تکنیسین ها در کنار فراخواندن سرمایه داران برای سرمایه گذاری در صنعت خودرو سازی.

وی همچنین فعال سازی این طرح را دارای نقشی محوری در پیشبرد صنعت عراق دانسته و گفت: فعال سازی صنعت خودرو سازی می تواند نقش بسزایی در کاهش بیکاری در کشور داشته باشد.
 

کد خبر: ۶۲۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha