۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۵
تولید ۱۶۵ هزار تن چغندرقند در استان سمنان/ضرورت توسعه کشت محصولات استراتژیک
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان:

تولید ۱۶۵ هزار تن چغندرقند در استان سمنان/ضرورت توسعه کشت محصولات استراتژیک

سمنان – رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با تأکید بر لزوم توسعه کشت محصولات استراتژیک گفت: ۱۶۵ هزار تن چغندرقند در سال زراعی ۹۸ در سطح استان سمنان تولیدشده است.

سید حسن میرعماد در گفتگو با خبرنگار بازار، ضمن بیان اینکه توسعه کشت محصولات استراتژیک مانند چغندرقند در شرایط اقتصادی فعلی به‌عنوان یک سیاست جدی از سوی این سازمان در سطح استان پیگیری می‌شود، اظهار داشت: ۱۶۵ هزار تن چغندرقند در سال زراعی ۹۸ در سطح استان سمنان تولیدشده است.

وی با اشاره به اینکه قیمت تضمینی برخی محصولات مثل گندم و چغندرقند بسیار پایین بود، خاطرنشان کرد: تعداد زیادی از کشاورزان و بهره‌برداران بخش کشاورزی در سطح استان برای کشت این نوع محصولات در سطح استان فعالیت کردند و این امر نقش مؤثری در ارتقای سطح درآمد کشاورزان ایفا کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان در ادامه با تأکید بر اینکه توسعه کشت گیاهان دارویی از دیگر سیاست‌های مهم این سازمان برشمرد و گفت: ۲۵۰۰ هکتار از سطوح زراعی استان سمنان به کشت گیاهان دارویی اختصاص دارد.

میرعماد خاطرنشان کرد: در بخش مراتع استان سمنان نیز ظرفیت بسیار خوبی برای تولید گیاهان دارویی وجود دارد که از این ظرفیت به‌خوبی استفاده‌شده است.

کد خبر: ۶٬۲۴۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha