۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۷
۱۰ شهرک کشاورزی در آذربایجان شرقی ساخته می‌شود

۱۰ شهرک کشاورزی در آذربایجان شرقی ساخته می‌شود

تبریز- مدیر شرکت شهرک‌های کشاورزی آذربایجان‌شرقی گفت: تعداد ۱۰ شهرک کشاورزی شامل محصولات گلخانه‌ای و دامپروری در این استان ساخته می‌شود.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی، محسن موسوی افزود: این شهرک ها در شهرهای تبریز، ملکان، عجب شیر، کلیبر، سراب، بناب، اهر، مرند و هوراند در دست ساخت است و در تمامی آنها همه امکانات و زیرساخت های لازم تهیه و آماده شده است.

وی با اشاره به احداث شهرک دامپروری به وسعت اولیه ۵۰۰ هکتار در شهر تبریز، اظهار داشت: زیرساخت‌های ۱۱۳.۷ هکتار آن آماده شده و پس از فراخوان عمومی به یکی از شرکت‌های کشت و صنعت و دامپروری وابسته به بنیاد مستضعفان واگذار شده است.

موسوی گفت: یک شهرک گلخانه‌ای هم به وسعت ۶۱.۳ هکتار در شهرستان ملکان نیز احداث شده و تاکنون همه امکانات زیرساختی‌ برای ۴۱ هکتار آن شامل خطوط انتقال و شبکه توزیع برق، گاز و آب هم‌چنین استخر ذخیره آب، ایستگاه پمپاژ و حصارکشی کل مجتمع خاتمه یافته است.

وی ادامه داد: ۳۴ هکتار از این شهرک به یک شرکت خصوصی واگذار شده و اکنون این قسمت از شهرک در مرحله ساخت و نصب سازه گلخانه قرار دارد، ضمن اینکه هفت هکتار دیگر نیز تحت مالکیت شرکت خصوصی دیگری بوده، اما به دلیل تاخیر در اجرا، فسخ قرارداد شده است.

موسوی به ساخت شهرک گلخانه‌ای ۳۹ هکتاری شهرستان عجب شیر نیز اشاره و اضافه کرد: زیرساخت‌های این شهرک به طور کامل انجام گرفته و تکمیل شده است و ۱۹ هکتار از این شهرک طی قراردادی به یک شرکت خصوص اجاره داده شده و اکنون عملیات احداث سازه گلخانه یکپارچه شیشه‌ای به مساحت ۱۲.۳ هکتار در آن آغاز شده است.

کد خبر: ۶۲٬۴۵۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha