۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۷
نگاهی به گزارش عملکرد سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در سال ۹۸

نگاهی به گزارش عملکرد سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در سال ۹۸

در گزارش عملکرد سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی سال ۹۸ به بررسی وضعیت کلی کشور، معرفی این سازمان و وضعیت شاخص‌های ارتباطی پرداخته شده است. در این گزارش تا پایان این سال ضریب نفوذ تلفن همراه در ایران ۱۴۲ درصد بوده است.

مژده باقری؛ بازار: براساس گزارش عملکرد سال ۹۸ سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، تا پایان این سال ضریب نفوذ تلفن همراه در ایران ۱۴۲ درصد، ضریب نفود تلفن ثابت ۳۴ درصد، ضریب نفوذ پهن باند سیار ۸۳.۰۵ درصد و ضریب نفوذ پهن باند ثابت ۱۰.۹۵ درصد بوده است سهماقتصاد دیجیتال از تولید ناخالص داخلی ۶.۵ درصد است.

محورهای اصلی این گزارش بر وضعیت شاخص‌های ارتباطی در یک نگاه، فعالیت‌ها و دستاوردهای اصلی، خدمات عمومی الزامی ارتباطات و فناوری اطلاعات و صیانت از حقوق بین‌المللی در حوزه فاوا و چشم‌انداز آن بنا شده است.

 محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در یادداشت اولیه این گزارش به قلم خود نوشته است: «توسعه زیرساخت‌های ارتباطی، افزایش ضریب نفوذ تلفن همراه و تقویت دولت الکترونیک، در طول سالهای اخیر در ایران سبب شد تا خدمات ارتباطی با رشدی کم‌نظیر، بسترساز تحولات زیادی در عرصه‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی شوند. بخش مهمی از این اثرگذاری حاصل تنوع‌بخشی به حضور بازیگران مختلف و سیاست‌گزاری درست در توسعه، حمایت و تنظیم بازار خدمات ارتباطی است که رقابت در این عرصه را به یکی از کم‌نظیرترین اکوسیستم‌های اقتصادی ایران بدل ساخت.

سازمان تنظیم مقررات و ارتباطــات رادیویی، به عنوان رکن تنظیم‌گر بازار، از یکسو با مقررات‌گذاری درست، حافظ حقوق دولت و مردم بوده و از سوی دیگر با مشارکت در بهبود فضای کسب وکار، زمینه حضور فعال‌تر بخش خصوصی در حوزه ICT را فراهم کرده است وانتظار می‌رود که حجم بازار خدمات ICT کشور در چند سال آینده، ۵/۲ برابر شود.»

برای مشاهده متن کامل این گزارش اینجا کلیک کنید.

کد خبر: ۶۲٬۴۵۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha